رسوب کالاهای اساسی در بندر امام‌ خمینی(ره) / ‌کمیسیون اصل ۹۰ مجلس‌ به موضوع ورود کرد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، نایب رئیس کمیسون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی روند ورود کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات خوزستان، بازدید خود را از بندر امام خمینی(ره)، بندر کانونی غلات کشور‌ شروع کرد‌.

امیر خجسته در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به شدت تحریم‌ها سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار و سال جاری ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، سال گذشته ۱۰ هزار شرکت کالاهای اساسی وارد کشور کرده بودند که طبق حسابرسی انجام شده ۱۷۵ شرکت‌ صورت مالی خوبی نداشتند و ۳۶۵ شرکت هم در مدت ۷۰ روز برای ورود کالاهای اساسی، ایجاد شده بودند.

رسوب کالا در گردونه انتقادات گمرک و بنادر

راه های تسریع خروج کالاهای اساسی از بندرامام خمینی(ره) به مقاصد درون سرزمینی

رانندگان فعال در حمل‌ونقل کالاهای اساسی لاستیک با نرخ مصوب می‌گیرند

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون کالاهای اساسی به دست مردم نرسیده است عنوان کرد: از تمامی دستگاه‌های نظارتی به خصوص دولت خواستیم نظارت دقیقی بر کالاهای اساسی داشته و به موقع ورود کنند تا کالاهای اساسی به دست مردم برسد.

وی افزود: با پیگیری‌‌های کمیسیون اصل ۹۰ کارهای خوبی انجام شده ‌و رئیس جمهور ۴ وزارتخانه را مامور کرد به بحث ورود کالاهای اساسی و دارو نظارت کنند و اجازه ندهند برخی افراد با باندبازی و رانت استفاده‌های غیرصحیح از ارز کالاهای اساسی انجام داده و آن را در جایی دیگر استفاده کنند.

خجسته با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ لیست دریافت‌کنندگان ارز دولتی  را گرفته و از طریق کمیسیون و فراکسیون مبارز با مفاسد اقتصادی برخورد قانونی انجام می‌دهد بیان داشت: عامل شتاب و عجله شرکت‌ها برای ورود کالای اساسی به کشور این است که آنها باید پاسخگو ارزهای گرفته شده سال گذشته و سال جاری باشند.

وی افرود: در سال جاری ۶.۵ میلیون تن کالاهای اساسی به کشور وارد شده ‌که رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد و ما نگران کمبود کالاهای اساسی در کشور نیستم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده خروج کالا در بندر امام خمینی(ره) توسط شرکت‌های دولتی انجام می‌شود اظهار داشت: شرکت‌های دولتی که در حال خروج کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) هستند خوب عمل نمی‌کنند و رسوب کالا در بنادر باید تعیین تکلیف شوند و نباید از حد مجاز خارج شود.

وی افزود: ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بنادر خوزستان برای تعیین وضعیت کالاهای اساسی است و نتیجه بررسی‌ها را به مردم گزارش می‌دهیم و مردم نگران کمبود کالاهای اساسی نباشند.

انتهای پیام/ع

 

 

https://biknews.ir/8778کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8778/رسوب-کالاهای-اساسی-در-بندر-امام‌-خمین/کپی شد!