مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان: پرونده کولرهای قاچاق را تا پای جان پیش بردم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، رضا سعیدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیریت سازمان تعزیرات حکومتی خوزستان که در محل مجتمع قضایی شهید تندگویان اهواز برگزار شد، با بیان اینکه باخدا عهد کردم که اگر پدر و مادر سفارشی به من کردند نپذیرم، اظهار داشت: به همکارانم سفارش می‌کنم که توصیه مردم ضعیف را پذیرفته و حرف افراد قدرتمند را با تحقیق قبول کنند.

وی بابیان اینکه بازی‌ها و تعارفات را باید کنار بگذاریم، افزود: اگر قرار است با زیرپا گذاشتن حقی پیشرفت کنیم، لعنت بر پیشرفتی که انسان بخواهد با زیرپا گذاشتن حق کسب کند.

مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی خوزستان بابیان اینکه اگر هزار سال کارکنیم بازهم به مردم بدهکاریم، ادامه داد: مردم در بحث احتکار بیچاره شدند و زیر بار مشکلات کمر خم کردند اما عده‌ای همچنان در برخورد با سرمایه‌داران از جهات مختلف سفارش می‌کنند و سفارش می‌پذیرند.

سعیدی گفت: یکی از اشتباهات این است که برخی سازمان تعزیرات را یک سازمان نظارتی می‌دانند در حال که در اساس‌نامه تأسیس آن به‌عنوان یک سازمان در کنار دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌ها آورده شده است.

وی بابیان اینکه در ۵ سال گذشته مورد غضب برخی از دوستان نیز قرار گرفته‌ام، افزود: در دوران پنج‌ساله مدیریت بنده سفارش‌ها و فشارهای بسیاری برای پرونده‌های میلیاردی وجود داشت اما ما در کار قضایی و شبه قضایی عطوفت و سفارش پذیری نداریم.

ابهام در بررسی پرونده قاچاق ۳۶ هزار کولر گازی در ‌‌اهواز/ ‌۲۰ روز از ‌وعده وزیر دادگستری گذشت‌

گشت تعزیرات حکومتی آغاز شد/با گرانفروشان برخورد می‌شود

مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان تصریح کرد: وظیفه تعزیرات رسیدگی به تخلفات است و نظارت بازار برعهده دستگاه‌های دیگر است.

سعیدی درباره دارایی خود گفت: اکنون پس از ۲۴ سال کار در سازمان تعزیرات حکومتی، کل سرمایه زندگی‌ام بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان نیست.

وی بابیان اینکه تا پای جان بر پرونده کولرهای قاچاق ایستاده‌ام، عنوان کرد: پرونده ۳۶ هزار کولرگازی قاچاق به امور تملیکی و اجرای احکام ابلاغ و دستور فروش کولرها برای به مزایده گذاشتن صادر شده است.

مدیرکل اسبق تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: خوزستان استان نخست کشور با ۱۴ میلیارد تومان در بخش وصول احکام است.

مدیران خوزستانی ۵ برابر مدیران دیگر استان‌ها کار می‌کنند

علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بابیان اینکه کار کردن در خوزستان به لحاظ وسعت و گستردگی بسیار مشکل است، گفت: مدیران در خوزستان ۵ برابر رده‌های خود در دیگر استان‌ها کار می‌کنند.

وی افزود: ما در خوزستان با ۲۷ شهرستان، شاهد گستردگی عظیمی در بخش‌های مختلف هستیم که فقط در بندر امام(ره) که بخشی از شهرستان ماهشهر است دومین بندر کشور پس از بندرعباس وجود دارد.

حسین زاده با اشاره به مشکلاتی که در بحث معیشت مردم در کشور وجود دارد، عنوان کرد: حکومت ما یک حکومت مردمی است و مردم در سختی‌ها پشتیبان نظام هستند و سازمان تعزیرات حکومتی امروز در افزایش رضایت اجتماعی و اعتماد عمومی نقش مهمی دارد و باید در برخورد با متخلفان فعال‌تر ورود کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به بحث پیشگیری از تخلف اشاره کرد و گفت: اگرچه بحث پیشگیری به دستگاه‌های متعددی برمی‌گردد اما می‌توان با انجام هماهنگ و ارتباط با سایر دستگاه‌ها شرایط را کمتر به سمت برخورد قهری سوق داد.

وی افزود: همه حکومت‌ها نمی‌خواهند فساد در مجموعه‌شان باشد اما چرا فساد کاهش نمی‌یابد و این‌قدر پرونده برای جرائم مالی داریم. ساختار رابطه قدرت و ثروت در کشور باید بازنگری شود؛ همچنین استفاده از نهادهای مدنی مانند اصناف نیز می‌تواند در هدایت و نظارت بر بازار تأثیرگذار باشد.

 

 

https://biknews.ir/8529کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8529/مدیرکل-اسبق-تعزیرات-حکومتی-خوزستان-پر/کپی شد!