افزایش ۴۰ درصدی تولید در پتروشیمی کارون

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از شانا، حسین رفیع‌زاده درباره پروژه هایکو گفت: پروژه هایکو یکی از پروژه‌های راهبردی این شرکت در راستای تامین پایدار خوراک گاز منواکسید کربن و گاز هیدروژن است. این دو خوراک جزو خوراک‌های اصلی و بسیار مهم شرکت پتروشیمی کارون هستند و تولید مستمر و پایدار این شرکت به تامین به‌موقع و کیفیت این دو خوراک بستگی دارد که هم‌اکنون این خوراک‌ها از یکی از پتروشیمی‌های همجوار تامین می‌شود.

وی با اشاره به سیاست شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و تصویب سهامداران شرکت پتروشیمی کارون مبنی بر افزایش تولید و جلوگیری از هرگونه توقف ناشی از عدم دریافت خوراک افزود: پروژه هایکو به عنوان یکی از پروژه‌های افزایش ظرفیت تولید در فاز یک و دو، نقش اساسی در رفع وابستگی به تامین خوراک دارد.

مدیر پروژه‌های سرمایه‌ای پتروشیمی کارون ادامه داد: از طریق برگزاری مناقصه‌ بین‌المللی و با حضور لایسنسورهای صاحب‌نام و شرکت توانمند داخلی که در زمینه اجرای پروژه‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی سوابق بسیار ارزنده‌ای داشته پیمانکار EPCC پروژه انتخاب شد.

رونق تولید پتروشیمی امیرکبیر در شرایط تحریم

جهش تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در پتروشیمی تندگویان

استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در تعمیرات اساسی پتروشیمی کارون

وی بیان کرد: این قرارداد با یکی از شرکت‌های توانمند داخلی و صاحب لیسانس معتبر در اواخر اسفند ۱۳۹۶ مبادله و با تامین منابع مالی آن در تیرماه ۱۳۹۷ موثر و اجرایی شد.

رفیع‌زاده تصریح کرد: هم‌اکنون طراحی پایه تکمیل شده است و طراحی تفصیلی پروژه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری پتروشیمی کارون بر بازارهای جهانی اظهار کرد: با تحقق افزایش تولید، این شرکت می‌تواند با فروش محصولات خود در بازار داخلی و خارجی ضمن تامین نیازهای داخلی، از خروج ارز جلوگیری کند و همچنین سبب افزایش میزان صادرات محصولات ایزوسیانات شود.

رفیع‌زاده یادآور شد: هم‌اکنون شرکت پتروشیمی کارون بخش قابل توجهی از بازارهای داخلی و خارجی را با محصولات خود پوشش داده و توانسته جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی پیدا کند.

مدیر پروژه‌های سرمایه‌ای پتروشیمی کارون اظهار کرد: کیفیت محصولات پتروشیمی کارون و سودآوری مناسب آن همواره از دلایل جذب مشتریان یه سمت محصولات این شرکت بوده که توانسته آنها را راضی کند؛ هدف از اجرای پروژه هایکو خودکفا شدن پتروشیمی کارون در تامین خوراک‌های اصلی و استراتژیک خود و افزایش ظرفیت تولید بوده است.

شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولیدکننده ایزوسیانات‌ها در خاورمیانه است که با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسیدنیتریک قادر است انواع محصولات پایه‌ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات‌ها که دارای ارزش افزوده بالاتر است با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند؛ پتروشیمی فن‌آوران یکی از تامین‌کننده‌های اصلی خوراک این شرکت است.

 

https://biknews.ir/8514کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8514/افزایش-۴۰-درصدی-تولید-در-پتروشیمی-کارو/کپی شد!