ابهام در صورت جلسه عزل شهردار بندر امام خمینی (ره) چیست؟

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، ۲۰ ماه از مدیریت محمد عبیاوی بر شهرداری بندر امام خمینی(ره) می گذرد و بنابر اظهار چهار نفر از هفت عضو شورای شهر، شهردار در شهر ساکن نیست و در حال تردد در مسیر بندر امام خمینی(ره) به اهواز است .

در گزارش مهر ماه سال گذشته با موضوع “دومینوی بی قانونی مسئولان در بندر امام خمینی(ره)” به طور کامل گزارش عدم سکونت محمد عبیاوی را اعلام کردیم، بنابر اظهار فرماندار شهرستان بندرماهشهر در آن زمان قرار بود با آرامش موضوع عدم سکونت شهردار پیگیری شود ولی با گذشت هشت ماه هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

از طرف دیگر حسین عبیداوی با استفاده از ابزاری قانونی رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به همراه دو عضو دیگر سید سعید بزاز و فرج اله کردزنگنه، جلسه بررسی عدم سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) را به روش های مختلف برگزار نکرده و یا از رسمیت می اندازد و آبستراکسیون اقلیت (حد نصاب انداختن اکثریت) با عدم شرکت در جلسه بررسی سکونت شهردار مانع اجرای قانون می شوند امری که باید توسط مراجع قانونی هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر و شورای حل اختلاف استان خوزستان پیگیری و در اسرع وقت رسیدگی شود و به عامل دودستگی در بین اعضای شورای شهر پایان دهد.

بعد از کش و قوس های فراوان و عدم تمکین رئیس شورای شهر به نظر اکثریت هیئت رئیسه شورای شهر درباره طرح دستورکار سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) در جلسه رسمی شورای شهر، موضوع توسط منشی اول منتظر منصوری در جلسه رسمی ۲۹ خرداد سال جاری قرائت می شود و نامه صورتجلسه عزل محمد عبیاوی شهردار بندر امام خمینی(ره) با چهار امضا اعضا شورای شهر ایمان فلاحی، حسین دورقی، منتظر منصوری و بهنام ادیبی برای هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر ارسال می شود ولی با وجود این، مصوبه به خاطر گرفتن ابهامات درباره دفتر ثبت صورتجلسات شورای شهر توسط هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر به شورای شهر برگشت داده می شود. حال باید منتظر برگزاری جلسه رسمی در نخستین روزهای هفته جاری توسط رئیس شورای شهر برای رفع ابهام موضوع عدم سکونت و اقامت شهردار در محدوده شهر باشیم.

بیشتر بخوانید:

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر درباره علت بازگشت نامه عزل محمد عبیاوی به شورای شهر بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: مصوبه ای با امضا چهار نفر از هفت عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) و کپی صورتجلسه با شش امضا درباره عزل شهردار بندر امام خمینی(ره) برای هیئت تطبیق شهرستان ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه صورتجلسه شورای شهر از لحاظ اسنادی دارای اهمیت فراوان است، افزود: اصل صورتجلسه شورای شهر که عنوان می شود موضوع عزل محمد عبیاوی در آن مطرح و تصمیم گیری شده است تاکنون توسط هیئت تطبیق رویت نشده است.

بیرانوند با بیان اینکه برخی جاهای کپی صورتجلسه دارای خط خوردگی و ابهام های دیگر است، عنوان کرد: برخی از افراد شورای شهر مدعی هستند که امضا آنها در صورتجلسه ارسالی اسکن شده است و با رسیدن اصل صورتجلسه ابهامات قابل برطرف شدن است بنابراین در نامه به رئیس شورای شهر ارسال اصل صورتجلسه را درخواست کردیم.

وی افزود: قول می دهم مسائل و مشکلات به وجود آمده در شورای شهر زمان بر نشود و در کوتاه ترین زمان موضوع بررسی و نتیجه اعلام شده و اجازه نمی دهیم موضوع های شهری دستخوش تصمیم های طرفداران و یا مخالفان شهردار شود.

رئیس هیئت تطبیق شهرستان بندرماهشهر درباره اظهارات غیر رسمی گم شدن دفتر صورتجلسات شورای شهر بیان داشت: اطلاعی از گم شدن دفتر صورتجلسه شورای شهر بندرامام خمینی(ره) ندارم و تاکنون گزارشی از سوی هیچ یک از اعضای شورای شهر مبنی بر این موضوع عنوان نشده است.

وی افزود: اختلاف در شورای شهر امری بدیهی است ولی اگر اکثریت شورا که حاصل رای و نظر مردم هستند، اراده جدی برای حل موضوع و اختلافات خود نداشته باشند، به سمت سخت ترین کار شورای حل اختلاف استان و هیئت تطبیق شهرستان که انحلال شورا شهر است، خواهیم رفت.

بیرانوند درباره نامه اعتراضی رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) به خاطر دعوت نشدن به جلسه شورای تطبیق شهرستان، عنوان کرد: طبق آخرین حکم رئیس دادگستری خوزستان، دادستان شهرستان بندرماهشهر به عنوان عضو شورای تطبیق شهرستان معرفی شده است و تاکنون نامه حضور رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) برای فرمانداری ارسال نشده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/8266کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8266/ابهام-در-صورت-جلسه-عزل-شهردار-بندر-امام/کپی شد!