مقدمات توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک در بندر امام خمینی(ره) پیگیری می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از تسنیم، غلامعباس بهرامی‌نیا ، اظهار داشت: بندرامام خمینی(ره) به عنوان بزرگ ترین بندر فله در کشور، نقش حیاتی در اقتصاد دارد. بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی کشور وارد این بندر شده و به سراسر کشور حمل و جابجا می شود به همین دلیل تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام خمینی(ره) بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: خوزستان یکی از قطب های کشاورزی، صنعتی و پتروشیمی کشور است و سالانه کالاهای زیادی از مبادی این استان به سایر نقاط کشور حمل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه این استان دارای رتبه دوم کشور در حمل و جابجایی کالا است، بیان کرد: سال گذشته بیش ۳۸ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط کشور حمل شد.

بهرامی نیا عمده کالاهای اساسی حمل شده از بندر امام خمینی(ره) را نهاده های دامی، روغن، برنج، جو، کود شیمیایی، کنجاله سویا و مواد اولیه مورد نیاز پتروشیمی برشمرد و اظهار کرد: برای جابجایی این کالاها سعی کردیم شرایط را در پایانه حمل بار بندرامام خمینی(ره) به گونه ای فراهم کنیم که رانندگان کمترین توقف را داشته باشند. در این راستا از سیستم نرم افزاری نوبت دهی برای حمل کالا توسط رانندگان استفاده می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته میانگین هر راننده برای ورود به بندر، بارگیری و خروج از بندر ۲۰ ساعت زمان صرف می کرد. امسال این عملیات با اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان و سایر سازمان های مرتبط، به کمتر از ۱۰ ساعت رسیده است تا علاوه بر کاهش ساعت توقف رانندگان، شاهد بهره وری بیشتر در ناوگان باشیم.

کارکرد ‌حمل و نقل داخلی ‌خوزستان از ۲۵ درصد کمتر نشد

تقویت همکاری بین بخشی حوزه حمل و نقل برای تسریع روند خروج کالا از بندرامام خمینی(ره)

رشد ۶۷ درصدی ورود کالاهای اساسی به بندر امام طی ۳ماهه ابتدایی سال ۹۸/ بسیج تمامی امکانات در بندر امام برای تسریع در تخلیه کالاهای اساسی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان کرد: امسال حجم بالایی از کالاهای اساسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته وارد بندر امام خمینی(ره) شده است به طوری که در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ بیش از ۳۸ درصد کالای اساسی از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شد.

بهرامی نیا در توضیح این موضوع گفت: سال گذشته حدود ۲ میلیون ۳۵۰ هزار تن کالای اساسی در سه ماهه نخست سال از بندر امام خمینی(ره) و از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابجا شد و امسال بیش از ۳ میلیون تن کالای اساسی طی سه ماهه نخست سال از این بندر جابجا شد از این رو هیچ نگرانی در خصوص کمبود کالاهای اساسی و نهاده های دامی در کشور وجود ندارد.

وی در خصوص نحوه مدیریت جابجایی با توجه به نوع کالاها، تصریح کرد: مدیریت توزیع کالا در بندر امام خمینی(ره) به خوبی در حال انجام است. به طور مثال علاوه بر جابجایی کالاهای اساسی از این بندر، حمل و جابجایی گندم در خوزستان به عنوان یکی از قطب های تولید این محصول به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص اجرای طرح تشویقی برای رانندگان حمل کننده کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) گفت: مقرر شد با اجرای طرح تشویقی از پایان اردیبهشت ماه تا پایان شهریور ماه، رانندگانی که کالای اساسی را از مبدأ بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل می کنند، علاوه بر سهمیه سوخت دریافتی، متناسب با کارکردی که دارند ۳۰ درصد سوخت اضافه دریافت می کنند.

بهرامی نیا ادامه داد: علاوه بر این رانندگانی که ۳ هزار کیلیومتر کارکرد داشته باشند ۴۰ لیتر روغن با ۵ درصد کمتر از قیمت بازار دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص توزیع لاستیک بین رانندگان حمل کننده کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: ۱۰ استان که از کامیون های فله بر برخوردار هستند با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به ازای ۲ سرویس حمل بار از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور، یک جفت لاستیک علاوه بر سهیمه خود، دریافت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه روزانه ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون برای حمل کالاهای اساسی به بندر امام خمینی(ره) مراجعه می کنند، گفت: حدود ۵۵ هزار تن کالای اساسی توسط کامیون ها حمل می شود از این رو مقدمات توزیع ۲۰ هزار حلقه لاستیک در بندر امام خمینی(ره) با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.

 

 

https://biknews.ir/8259کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8259/مقدمات-توزیع-۲۰-هزار-حلقه-لاستیک-در-بند/کپی شد!