کمبود ۱۰ هزار معلم در خوزستان/پیگیری برای اعطای مجوز “استخدام ویژه”

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، حرج چلداوی اظهار کرد: زمان استخدام نیروی آموزش و پرورش در سال جاری هنوز ابلاغ نشده است اما حدود هزار نفر از طریق آزمون پذیرفته می‌شوند و پس از آن یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره کارآموزی را می‌گذرانند و سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ به عنوان نیروی کار وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش از دو طریق نیروی انسانی خود را تامین می‌کند؛ یک روش از طریق پذیرفته‌شدگان در کنکور سراسری دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است که بر مبنای آن امسال هزار و ۸۴۰ نفر در استان خوزستان پذیرفته می‌شوند و سال ۱۴۰۲ در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد. روش دوم نیز جذب نیرو به صورت سالانه از طریق آزمون استخدامی است.

۵ هزار معلم و ۴۳۰ نیروی خدماتی در آموزش و پرورش خوزستان جذب می‌شوند

اساسی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش، تربیت عمومی است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: معلمانی که امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند، حدودا هزار و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هستند.

چلداوی گفت: پیش از این کمبود حدود ۱۷ هزار معلم در استان وجود داشت که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ نیرو طی سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ جذب شدند و در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر کمبود معلم وجود دارد که برای مهرماه امسال این کمبود همچنان وجود خواهد داشت و نمی‌توان آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: در شورای آموزش و پرورش مقرر شد که نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش ارسال شود که بر مبنای آن به خوزستان استخدام ویژه تعلق بگیرد. همچنین پنج هزار نیرو تحت عنوان خدمات خرید آموزشی یا نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار شوند اما همچنان منتظر اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم.

https://biknews.ir/8214کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8214/کمبود-10-هزار-معلم-در-خوزستان-پیگیری-برا/کپی شد!