کشور لبنان در سیل اخیر حضور پر رنگی داشت

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد امروز در دیدار محمد برجاوی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) لبنان و جمعی از مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار داشت: یکی از رویش‌های نظام مقدس اسلامی بنا به فرمان امام راحل، کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی با بیان این‌که نوع نهادهای انقلابی ایجاد شده در کشور از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) در سایر کشورهای محور مقاومت نسخه‌برداری شده است، بیان کرد: لبنان از کشورهای موفق در این زمینه است که در رسیدگی به نیازمندان تلاش می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تفاوت نمی‌کند نیازمند در کجای عالم باشد، ادامه داد: کشور لبنان نیز به سهم خود در جهت رفع محرومیت و نیاز نیازمندان تلاش می‌کند.

موسوی‌فرد با بیان این‌که مردم لبنان هر زمانی که احساس نیاز برای حضور کردند؛ حضور برجسته و پر رنگی داشتند، ادامه داد: در جریان سیل اخیر یکی از کشورهای که بسیار برجسته و پر رنگ حضور پیدا کرد، کشور لبنان است.
وی با اشاره به کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم لبنان برای سیل‌زدگان، ادامه داد: وجوهات نقدی مردم لبنان قابل توجه و با آن حداقل می‌توان بالغ بر ۱۰۰ واحد مسکونی مناطق سیل‌زده را احداث کرد.
امام جمعه اهواز با بیان این‌که کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارسالی از طرف مردم ولایتمدار لبنان در مناطق‌ سیل‌زده توزیع می‌شوند، ادامه داد: به سهم خود از مردم لبنان به ویژه سید مقاومت سید حسن نصرالله قدردانی و تشکر دارم.
جمعی از خیرین لبنانی کمک‌هایی به مبلغ ۱۶۰ هزار دلار نقدی و اقلامی به ارزش ۳۶۰ هزار دلار جمع‌آوری و برای سیل‌زدگان خوزستان ارسال کردند.

۱۱۰ منزل مسکونی سیل‌زدگان خوزستان با کمک‌های لبنان احداث می‌شود

مرتضی موصلی در این دیدار اظهار داشت: در جریان سیل اخیر شاهد صحنه‌های بی‌نظیری از احسان و نیکوکاری مردن کشور بودیم.

وی با اشاره به این‌که مردم سراسر کشور کمک‌های خود را به سمت مناطق و مردن سیل‌زده ارسال کردند، افزود: کشورهای اسلامی از جمله لبنان نسبت به سیل‌زدگان بی‌تفاوت نبودند که امروز کالاهای ارسالی مردم این کشور با حضور نماینده خیرین لبنانی در میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان خاطرنشان کرد: با کمک‌های نقدی مردم لبنان نزدیک به ۱۱۰ منزل مسکونی سیل‌زدگان خوزستان به ویژه نیازمندان احداث و زمینه زندگی مطلوب‌تر فراهم می‌شود.

وی گفت: خیرین و نیکوکاران لبنانی به پاس کمک‌های ارسالی برای سیل‌زدگان استان خوزستان قدردان و سپاسگزارم.

همچنین محمد برجاوی نماینده خیرین کشور لبنان با اشاره به سیل کشور و به ویژه استان خوزستان اظهار داشت: در همین راستا برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، در کشور لبنان سیل محبتی ایجاد شد.

وی بیان کرد: به وسیله کمک‌ها نزدیک به ۱۱۰ منزل مسکونی احداث و اقلامی نیز بیت سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

https://biknews.ir/8202کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8202/کشور-لبنان-در-سیل-اخیر-حضور-پر-رنگی-داشت/کپی شد!