از بین رفتن ۷ هزار هکتار از نهال‌کاری کانون‌های گرد و غبار اهواز

‌به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از ایسنا، علی‌محمد طهماسبی در حاشیه بازدید از کانون گرد و غبار فوق بحرانی جنوب شرق اهواز که دیروز (۱۰ تیرماه) با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد، در خصوص خشک شدن برخی نهال‌های کشت شده در این کانون اظهار کرد: عدم تطبیق نوع خاک و نوع گونه استفاده شده در این منطقه موجب خشک شدن این نهال‌ها شده است.

وی افزود: در این منطقه، از گونه کهور استفاده شده است اما اگر از گونه دیگری استفاده می‌شد، این مشکل ایجاد نمی‌شد.

مدیر کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار گفت: این وضعیت به دلیل انجام کار بدون مطالعه است. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمام عرصه‌ها مجدداً واکاوی شوند و شرایط باید با پتانسیل منطقه متناسب باشد.

نمایندگان اتحادیه اروپا از کانون های گرد و غبار شرق اهواز دیدن کردند

جزایر خور موسی بندر امام خمینی(ره) تحت مراقبت زیست محیطی قرار می‌گیرند

رنگ سبز خوریات به دلیل ورود خروجی تصفیه‌خانه‌های برخی پتروشیمی‌ها است/پتروشیمی‌های آلاینده محیط زیست به دادگاه معرفی شده‌اند

طهماسبی با اشاره به دیگر راهکارهای کنترل کانون‌های گرد و غبار بیان کرد: در حال پیگیری هستیم تا عملیات قرق، مدیریت چرا یا بوته‌کاری مقاوم به شوری در این کانون‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق این طرح در حال ریشه‌یابی تک تک عرصه‌های ناموفق هستیم و بر اساس نوع پتانسیل، پیشنهاد جدید می‌دهیم.

مدیر کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار گفت: از ۲۰ هزار هکتار نهال‌کاری انجام شده در کانون‌های گرد و غبار اهواز، ۷ هزار هکتار آن بر اثر شرایط نامناسب خاک خشک شده و بخشی هم بر اثر سیل آسیب دیده‌اند. حدود ۵۵ درصد از این میزان نهال‌کاری خشک شده‌اند و ۴۵ درصد هم بر اثر سیل آسیب دیده‌اند.

https://biknews.ir/8191کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8191/از-بین-رفتن-۷-هزار-هکتار-از-نهال‌کاری-ک/کپی شد!