تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

به گزارش خبر بندر امام خمینی به نقل از مهر ، مهرداد قنواتی  اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی (WSP) را مدیریت خطر گام به گام به منظور اطمینان پایدار از کیفیت و کمیت آب در سامانه های تامین آب برشمرد که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشورهای عضو توصیه شده است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه ایمنی آب به صورت پایلوت در یکی از شهرهای استان در حال اجرا بوده و سازمان ها و شرکت های مربوطه همچون فرمانداری، آب منطقه‌ای، بهداشت و درمان، حفاظت از محیط زیست، جهادکشاورزی، صنعت، معدن، شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و آب و فاضلاب در اجرای این طرح مشارکت دارند.

قنواتی با بیان اینکه گستره عمل برنامه ایمنی آب از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده را در بر گرفته و مدیریت آن بر اساس میزان ریسک احتمالی است، افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با توجه به وجود پدیده‌های خشکسالی و کمبود منابع آبی سالم به عنوان یک نیاز اساسی برای سازمان‌های متولی از اهمیت خاصی برخوردار است.

اختصاص ۹۷میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب بندر امام خمینی(ره)

تصفیه‌خانه مرکزی پتروشیمی بندرامام‌خمینی(ره) احداث می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان خوزستان اظهار کرد: برنامه ایمنی آب مبتنی بر ارزیابی جامع از خطرات عواملی است که می تواند شدیداً بر کیفیت آب توزیع شده به مصرف کننده ها تاثیر بگذارد و همچنین ارزیابی درباره چگونگی کنترل و مدیریت خطرات عوامل است.

وی در ادامه بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی این شرکت پارامترهای فیزیکی شیمیایی و آزمون‌های میکروبی و بیولوژی آب شبکه توزیع، مخازن و منابع تأمین آب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این در حالی است که این آزمایشگاه در حال اخذ استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی ۱۷۰۲۵ بوده و طبق استاندارد ملی ۱۰۵۳ و دستورالعمل‌های ارسالی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کیفیت آب شهرهای تحت پوشش را مورد پایش و آزمون قرار می‌دهد.

https://biknews.ir/8153کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8153/تضمین‌کیفیت-آب-شرب-خوزستان-با-اجرای-ب/کپی شد!