پرترددترین جاده خوزستان بلای جان اهالی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) شده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم, روستای شهرک ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) معروف به شهرک گاما تا قبل از سال ۹۶ به صورت سکونتگاه غیررسمی شناخته می‌شد و طرح‌های مختلفی از سوی مسئولان شهری برای این روستا ارائه شد. سرانجام بعد از کش و قوس‌های فراوان با پیگیری‌های بخشدار بندر امام خمینی(ره) در سال ۹۶ با گرفتن کد تقسیمات کشوری به صورت رسمی به عنوان روستای شهرک ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره) معرفی شد.

روستای ولی‌عصر در حاشیه جاده بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر که بالاترین تردد جاده‌ای را در استان خوزستان دارد، با کمترین ایمن‌سازی جاده‌ای رها شده که این امر سبب کشته شدن و معلولیت شهروندان روستا شده است.

بنابر اظهارات رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندرماهشهر، مالکیت اصلی این جاده برعهده شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی است و با وجود پرخطر بودن این راه اصلی، تاکنون اعتباری لازم از سوی شورای راهبری منطقه ویژه پتروشیمی برای ایمن‌سازی جاده تخصیص داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

روستایی ولی‌عصر بندرامام‌خمینی (ره) فاقد امکانات اولیه زندگی است+فیلم

طرح هادی روستایی در شهرک ولی‌عصر بندرامام‌‌خمینی(ره) اجرا می‌شود + تصویر

پروژه تقاطع غیر همسطح و کمربندی بندر امام خمینی به آبادان کلنگ زنی شد

کشته شدن و معلولیت در کمین اهالی روستا است

یکی از شهروندان روستای ولی‌عصر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: اهالی روستای ولی‌عصر با جمعیت بالغ بر ۸۰۰ نفر، در همجواری با جاده ترانزیتی بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر زندگی می‌کنند.

وی افزود: شهروندان برای عبور و مرور به شهر باید از عرض جاده تردد کنند، این در حالی است که اکثر چراغ‌های روشنایی جاده بندر امام خمینی(ره) به بندر ماهشهر خاموش بوده و طی ماه‌های اخیر چهار نفر فوتی و تعدادی هم به خاطر جراحات ناشی از تصادف، دچار معلولیت جسمی شهروندان شده است.

این شهروند درباره موثر نبودن پیگیری از مسئولان شهری و شهرستانی برای رفع مشکل تردد اهالی روستا، بیان کرد: پیگیری از مسئولان نتیجه موثری نداشته است و تکمیل تابلوهای راهنمایی، اصلاح روشنایی، نصب دوربین مدار بسته و احداث پل عابر پیاده‌رو می‌تواند از کشته شدن مردم در این جاده پر خطر جلوگیری کند.

پیگیر ایمن کردن جاده بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر هستیم

فرهان عبادی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندرماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندر امام خمینی(ره) درباره مشکلات ایمنی جاده روستای ولی‌عصر بندرامام خمنی(ره) اظهار داشت: روستای ولی‌عصر در جاده اصلی بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر قرار دارد و کارهای ایمن‌سازی مسیر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: آرام‌سازی جاده در نزدیکی روستا با نصب تابلوهای منطقه مسکونی، محدودیت سرعت انجام و در حال تکمیل شدن است و نصب شیارهای لرزانده، بازتاب‌های چشم گربه‌ای در دستور کار پیمانکار مربوطه قرار دارد.

عبادی با بیان اینکه جاده بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر با ثبت ۴۹۶ هزار دستگاه تردد در بیست روز، دارای بالاترین تردد خودرویی در سطح استان خوزستان است، عنوان کرد: جانمایی دوربین‌های کنترل سرعت در جاده بندر امام خمینی(ره) به بندر ماهشهر تعیین شده است و در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی افزود: چهار دوربین برای نصب در پل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و ورودی بندر ماهشهر برای کنترل سرعت لحظه‌ای و بین نقطه‌ای تعیین شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بندرماهشهر در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره علت خاموشی مسیر جاده در نزدیکی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره)، بیان کرد: خاموشی مسیر جاده در نزدیکی روستا به خاطر سرقت ترانس و جعبه برق چراغ‌ها بوده است و رفع نقص آنها در دستور کار پیمانکار قرار دارد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه ایمنی راه‌ها، نبود روشنایی جزو نقص جاده محسوب نیست و سبب ارتقا ایمنی راه‌ها می‌شود.

مالکیت اصلی جاده بندر امام خمینی(ره) به بندر ماهشهر با شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی است

عبادی با بیان اینکه اعتبارت راهداری محدود و وسعت راه شهرستان بندرماهشهر زیاد است، بیان داشت: نصب سه پل عابر پیاده در روبه‌روی روستای ولی‌عصر بندر امام خمینی(ره)،زندان و شهرک مدنی بندرماهشهر در پروژه‌های شورای راهبردی منطقه ویژه پتروشیمی تعریف شده، ولی تاکنون اعتباری برای ایمن‌سازی جاده تخصیص داده نشده است.

وی افزود: مالکیت اصلی جاده بندر امام خمینی(ره) به بندرماهشهر با شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی است و به صورت قطعی تحویل راهداری نشده و راهدارای شهرستان فقط پشتیبانی فنی جاده را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7944کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7944/پرترددترین-جاده-خوزستان-بلای-جان-اهال/کپی شد!