۷ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محمد راستاد  امروز در حاشیه جلسه با وزیر امور اقتصادی و دارایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ تجاری کشور محسوب می‌شود و با ظرفیت سالانه ۵۰ میلیون تن، هاب غلات و کالاهای اساسی کشور است.

وی افزود: در سه ماه نخست سال جاری بالغ بر ۷ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است که ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که از این میزان بالغ بر ۴ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی بوده، که نسبت به سال گذشته رشد ۷۸ درصدی در میزان فعالیت منطقه ویژه اقتصادی به همراه داشته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره هدف از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: بررسی فرآیند عملیات بندری، ترخیص و نگهداری کالا و به صورت ویژه کالاهای اساسی از اهداف وزیر امور اقتصادی و دارایی به بندر امام خمینی(ره) به شمار می‌رود.

وی افزود: تمامی اسکله و تجهیزات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حال فعالیت شبانه‌روزی برای تخلیه کالاهای اساسی هستند و همزمان محموله‌های صادراتی در حال بارگیری بوده و کشتی‌ها هم به طور طبیعی در نوبت ورود به بندر امام خمینی(ره) هستند.

راستاد در ادامه تصریح کرد: با حداکثر توان از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برای واردات کالاهای اساسی و تخلیه آنها استفاده می‎کنیم.

بیشتر بخوانید: 

خبر خوب وزیر اقتصاد برای مردم ایران؛ واردات کالاهای اساسی افزایش یافت

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) شهر لجستیک غلات کشور می‌شود

صف کشتی‌های خارجی در بندر امام خمینی(ره) برای تخلیه کالای اساسی + فیلم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردیدرباره جزئیات جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی که با حضور  استاندار خوزستان، مدیران استانی مرتبط با فرآیندهای دریایی و بندری و فعالان بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)برگزار شد،  اظهار داشت: این جلسه فرصتی به وجود آورد تا تمامی جزئیات فرآیند ترخیص کالا مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد و روش مناسب برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای موجود انجام شود.

وی افزود: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی دستورهای لازم را برای تسهیل فرآیند ترخیص کالا صادر کرد و قرار شد جلسه‌های تکمیلی برای بررسی موضوع‌ تسریع ترخیص کالا در تهران تشکیل شود.

راستاد در ادامه تصریح کرد: در حوزه عملیات ورود، تخلیه و نگهداری کالاها شاهد بالاترین استانداردها در بندر امام خمینی(ره) هستیم و در فرآیند ترخیص و بروکراسی مرتبط با آن نیز همه دستگاه‌های مرتبط به گونه‌ای عمل کنند که این فرآیند هم بتواند با حداکثر سرعت هم انجام شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7936کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7936/۷-میلیون-تن-کالا-در-بندر-امام-خمینیره-ت/کپی شد!