جزایر خور موسی بندر امام خمینی(ره) تحت مراقبت زیست محیطی قرار می‌گیرند

سید علی مولا درباره حفاظت از جزایر خور موسی بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ماهشهر همزمان با تخم‌گذاری پرندگان که از دهم خرداد ماه آغاز و تا پایان مرداد ماه است، به صورت مستمر از این جزایر بازدید و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله شکار و صید و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به شدت برخورد می‌کند.

وی افزود: جزایر خور موسی از جمله مناطقی است که هرسال پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله  «اسلیم خرچنگ خوار»،«افلامینگو»، «اگرت ساحلی»، «کفچه نوک»، «پرستوی دریایی کاکلی» و «پرستوی دریایی پشت دودی» است که  زمان تخم‌گذاری آنهای تا اوایل فصل پائیز است.

معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح‌ کرد: از تمام دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرماهشهر اطلاع دهند.

[quote]

بیشتر بخوانید:

شهرداری بندر امام خمینی(ره) قاتل بیش از ۱۲۰ اصله درخت شد؛ شهردار پاسخگو نیست

گاز ناکس پتروشیمی کارون تحت کنترل محیط زیست منطقه است/ اولویت اصلی جذب نیرو با بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) است

تاثیرات مضر زیست محیطی و بهداشتی صنایع نفت و پتروشیمی بر مردم خوزستان باید بررسی علمی شود

[/quote]

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، شهرستان بندرماهشهر به لحاظ داشتن طبیعتی منحصر به فرد، قابلیت جذب گردشگر بسیار زیادی را دارد. مهمترین آنها خور موسی بندر امام خمینی(ره) نام دارد که از نظر استراتژیک و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است که حیات وحش دریایی بسیار زیبایی دارد. این خور زیستگاه دلفین های گوژپشت محسوب می شود. همچنین خورموسی، محل زندگی بسیاری از پرندگان بومی و مهاجر محسوب می شود. هر سال از اسفند تا خرداد ماه حضور حجم انبوه پرندگان مهاجر و بومی در خورموسی قابل توجه است که مناظر بسیار بدیعی را به وجود می آوردند.|صداوسیما

 

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7769کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7769/جزایر-خور-موسی-بندر-امام-خمینیره-تحت-م/کپی شد!