نماینده گروه مدلل: بیشترین ارز دولتی را گرفتیم/ اگر ما نباشیم بازار به هم می‌ریزد/ هیچ فعالیتی در بازار شکر نداریم

حمید اسماعیلی درباره نقش گروه مدلل در بازار کشور اظهار داشت: آقای مهرفرد معاون وزیر جهاد کشاورزی به گروه مدلل اعلام کرد باید قیمت‌ها را اعلام کنیم و کالاها باید فروخته شود، به این دلیل که تنظیم قیمت در بازار به گونه‌ای نباشد تا دیگر صاحبان کالا بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: قیمت کالا به موجودی انبارهای گروه مدلل بستگی دارد، به محض آن‌که این موجودی به کمترین حد ممکن برسد دیگر صاحبان کالا قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، چون احساس می‌کنند ما دیگرابزاری برای کنترل قیمت در بازار در اختیار نداریم،  این در حالی است که آقای مدلل با تمام توانش کالا وارد کشور کرده است.

نماینده گروه مدلل همچنین با بی اساس خواندن ارتباط گروه مدلل با آیت‌الله مکارم شیرازی، گفت: گفته شده که آقای مدلل داماد آقای مکارم شیرازی است که دیروز دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی رسما اعلام کرد به این شایعات پایان دهید و هیچ نسبت سببی و نسبی با ایشان وجود ندارد.

اسماعیلی ادامه داد: گفته می‌شود گروه مدلل بیشترین ارز دولتی را دریافت کرده است، این موضوع درست اما ما کالای آنرا وارد کشور کرده‌ایم. آمار و ارقام این را می‌گوید.

وی با بیان این‌که مقامات دولتی این موضوع را می‌دانند و برخی رسانه‌ها شلوغ‌کاری کرده‌اند، افزود: اگر سیاست‌های دولت و تحریم‌ها نباشد ما توان تامین کل کنجاله مورد نیاز کشور را دارد.

وی با تاکید بر این‌که اگر گروه مدلل نباشد تنظیم بازار به هم می‌ریزد، هر گونه فعالیت در بخش شکر کشور را تکذیب کرد و گفت: هم‌اکنون در استان خوزستان ۱۲ انبار تحت اجاره گروه مدلل است که ظرفیت نگهداری ۴۰۰ هزار تن غلات و روغن خام را دارد.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۱۴۶ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

بندر امام خمینی(ره) در امنیت غذایی کشور جایگاه ویژه‌ای دارد

نخستین محموله ترانزیتی ریلی از آسیای میانه وارد بندر امام خمینی(ره) شد

وی همچنین با بیان این‌که دپو غلات در بندر امام خمینی(ره) به صورت سنتی انجام می‌شود، افزود: در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید ببینید با استفاده از لودر هر شبانه‌روز ۳۰ هزار تن غلات در انبارها دپو می‌شود.

وی با بیان این‌که با سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد ۲۰ ساله برای اجاره‌ انبارها در بندر امام خمینی (ره) داریم،‌ افزود: ۱۷ سال از این قرارداد گذشته و ۳ سال آن باقیمانده است.|تسنیم

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7709کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7709/نماینده-گروه-مدلل-بیشترین-ارز-دولتی-را/کپی شد!