پرونده شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به استان ارسال می‌شود

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، در ماه‌های اخیر عدم سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) سبب اختلافات شدید بین اعضای شورای شهر شده است تا جایی که جلسات با این موضوع توسط اعضای شورای شهر به خاطر عدم ثبات تصمیم‌گیری لغو و یا به تعویق می‌افتاد و کار به جایی رسید که فرماندار شهرستان بندرماهشهر دستور برگزاری امروز را به رئیس شورای شهر ابلاغ کرد. طبق اظهارات فرماندار رئیس شورا به دلایل نامشخص حاضر به برگزاری جلسه نشد و ما هماهنگی برگزاری جلسه و صدور دعوتنامه را به نایب رئیس شورا واگذار کردیم.

جلسه رسمی فوق‌العاده روز دوشنبه شورای شهر با موضوع سکونت شهردار برگزار شد ولی به دلیل شرکت نکردن سه نفر از هفت عضو شورای شهر جلسه از رسمی بودن برای تصمیم‌گیری موضوع خارج و سبب کشاندن فرماندار به جلسه برای گفت‌وگو با اعضای شورای شهر حاضر در جلسه شد.

بیشتر بخوانید:

موضوع عدم سکونت شهردار بندرامام‌خمینی(ره) از دستور کار شورای شهر خارج شد

دلیل اصلی اختلافات اعضای شورای شهر بندر امام خمینی(ره)؛ شهردار باید در منطقه باشد

بندرامام خمینی|شهردار بندر امام خمینی(ره) ابقاء شد

طرح سوال به شهردار بندر امام خمینی(ره) ابلاغ شد

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر در حاشیه جلسه عصر روز دوشنبه که در سالن جلسات شورای شهر با موضوع عدم سکونت شهردار بندر امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار داشت: فرماندار به درخواست چهار نفر از هفت عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) و با استناد ماده ۹ قانون شوراها، درخواست برگزاری جلسه رسمی فوق‌العاده سکونت شهردار را برای رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره)، صادر و ابلاغ کرد.

وی افزود: رئیس شورای شهر با گذشت ۷۲ ساعت از نامه فرماندار، زمان برگزاری جلسه را به دلایلی که باید بررسی و مشخص شود، اعلام نکردند و ما بر اساس قانون به نایب رئیس شورا درخواست برگزاری جلسه را دادیم.

بیرانواند در ادامه بیان کرد: نایب رئیس شورای شهر دعوت‌نامه برگزاری جلسه رسمی فوق‌العاده سکونت شهردار را برای امروز صادر کرد ولی با عدم حضور سه نفر از اعضای شورای شهر جلسه از رسمی بودن برای تصمیم‌گیری موضوع خارج شد.

فرماندار بندرماهشهر با بیان اینکه در جلسه امروز با اعضای شورای شهر تصمیم بر این شد که  اختلافات و مطالبات مطابق با چارچوب قانون و در فضای آرام پیگیری شود، بیان کرد: اختلاف در شورای شهر نباید سبب اختلال در ارائه روند خدمات توسط شهردار و مجموعه شهرداری شود و مسیر تصمیم‌گیری شورای شهر از شهرداری تا زمانی که موضوع اختلافات انجام شود جدا است.

وی افزود: جلسه امروز هر چند رسمی نبود اما در فضای خوب و صمیمی برگزار شد و نتیجه آن قطع نشدن خدمات به شهروندان بود و تصمیم‌گیری لازم در آینده از طریق قانونی دنبال می‌شود.

بیرانوند در پاسخ به سوالی درباره اینکه تعیین تکلیف قانونی اختلافات شورای شهر بندر امام خمینی(ره) چه زمانی به پایان می‌رسد، اظهار داشت: وقتی موضوعی توسط اعضای شورای شهر مطرح شود و رئیس شورا به صورت غیرقانونی از انجام برگزاری جلسه استنکاف کند موضوع جهت بررسی به شورای حل اختلاف استان برای بررسی دلایل طرفین و رای نهایی ارسال می‌شود.

وی افزود: بعد از ارسال و وصول صورتجلسه عدم برگزاری جلسه امروز توسط شورای شهر به فرمانداری پرونده برای بررسی در هیئت حل اختلاف شوراهای استان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7647کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7647/پرونده-شورای-شهر-بندر-امام-خمینیره-به/کپی شد!