منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) شهر لجستیک غلات کشور می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، عادل دریس با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) از دیرباز مرکز عمده تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و غلات کشور بوده است اظهار داشت: بندر امام خمینی(ره) در دو دهه گذشته توانسته بیش از هفتاد درصد از سهم بازار تخلیه و بارگیری این گروه از کالاها را به خود اختصاص دهد.

دریس با اشاره به تدوین و ابلاغ سند آمایش لجستیک کشور و انتخاب بندر امام خمینی(ره) به عنوان شهر لجستیک غلات، عنوان کرد: با ابلاغ سند آمایش لجستیک کشور، ایجاد شهر لجستیک از سال گذشته در دستورکار اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: فضای کسب و کار بندر امام خمینی (ره) متأثر از این چشم انداز،  اقدام به تأمین تجهیزات تخصصی و زیرساخت‌های لازم از قبیل اسکله تخصصی، ظرفیت و مراکز انبارش غلات و نیز توسعه شبکه خطوط ریلی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

۱.۵ میلیون تن نهادهای کشاورزی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

۱۳ هزار ۸۰۰ دام زنده از رومانی وارد بندرامام‌خمینی(ره) شد

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ۲۰۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ۵ فروند شناور سبک به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال کرد

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) درباره اقدامات لازم در راستای تحقق هدف و چشم‌انداز شهر لجستیک در بندر امام خمینی(ره)، عنوان کرد: تهیه چهار دستگاه برج مکنده غلات، یک دستگاه جرثقیل ۱۵۰ هزار تنی، پروژه تعمیرات اساسی اسکله های ۲۶ تا ۳۲ ، پروژه تعمیر اساسی خط B شبکه ریلی بندری و تعمیر جاده دسترسی و ایجاد جاده کمربندی در شهر بندر امام خمین(ره) را از جمله اقدامات لازم برای تحقق شهر لجستیک غلات بیان داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: تکمیل زنجیره اقتصادی کسب و کار غلات و توسعه صنایع پایین دستی آن از دیگر اهدافی بوده است که بر اساس این چشم انداز مورد توجه مدیریت و بخش خصوصی فعال در این حوزه قرار گرفته است.

دریس افزود: پروژه ساخت کارخانه بیواتانول و غذای دام طیور که از طریق جذب و هدایت سرمایه بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز شده است از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و منابع انسانی را از اهداف مورد توجه درکنار این اقدامات به منظور ایجاد یک توسعه پایدار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برشمرده و بیان داشت: ارتقاء دانش فنی و تخصصی کارکنان چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی از طریق برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی و نیز اهتمام به مسائل رفاهی، بهداشتی و تفریحی کارکنان در قالب ایجاد امکانات لازم از جمله اقدامات دیگر برای تحقق چشم انداز ترسیم شده بوده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7498کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7498/منطقه-ویژه-اقتصادی-بندرامام-خمینیره-ش/کپی شد!