احتمال عرضه گوشت دولتی با کارت ملی در خوزستان

وی افزود: همچنین قیمت مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه‌شده و با متخلفان نیز به‌شدت برخورد می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به آسیب وارده به مزارع شرکت توسعه نیشکر، گفت: بحث تأمین شکر از اولویت‌های تنظیم بازار استان است و با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان تأمین به‌موقع این قلم کالا ضروری است.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به روند توزیع گوشت در استان گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی در تمامی مناطق کم برخوردار استان باید به‌موقع و به‌صورت شفاف اعلام شود؛ بسیاری از افراد و خانواده‌ها گفته‌اند مگر ممکن است گوشت با کیلویی ۴۰ هزار تومان در استان به فروش برسد یا چنین توزیعی صورت گرفته باشد؟

وی ادامه داد: دولت باوجود تحریم، مشکلات ارز و گرفتاری‌هایی که دارد، گوشت را باقیمت مناسب تهیه‌کرده اما فقط عده‌ای خاص به این گوشت دسترسی دارند.

حسن‌زاده افزود: به این سبب ناچاریم از روشی استفاده کنیم که توزیع گوشت عادلانه به دست مردم برسد؛ در این خصوص طراحی یک نرم‌افزار در دستور کار قرار گرفته شده که اگر لازم باشد گوشت دولتی با ارائه کارت ملی سرپرست خانوار صورت گیرد و از روند توزیع ناعادلانه جلوگیری شود.

ممنوعیتی برای واردات مرغ وجود ندارد

حسن‌زاده به تشریح قیمت مرغ پرداخت و تصریح کرد: تعداد زیادی از مرغداری‌ها مرغ خود را برای تحویل به کشتارگاه آماده کرده‌اند، اکنون باید عامل توزیع نیز معرفی شود تا توزیع مرغ به‌موقع و در تمام استان به‌صورت متعادل انجام شود.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان بابیان اینکه ممکن است قیمت مرغ از سوی مرغداران متعادل نباشد، افزود: اگر مرغداری‌ها قیمت را کاهش ندادند  لازم است واردات از استان‌های دیگر مانند لرستان و چهارمحال و بختیاری صورت گیرد؛ در صورت اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت و آماده بودن مباشرین، ممنوعیتی برای واردات مرغ وجود ندارد.

وی با تأکید بر بررسی ذخیره مرغ در انبارها، گفت: این‌که نیاز استان به مرغ چه مقدار است و آیا واردات مرغ از استان‌های دیگر، تأثیری در کاهش قیمت مرغ دارد یا خیر، نیز موردبررسی قرار گیرد و درنهایت اگر واردات مؤثر بود روزی ۱۰۰ تن مرغ برای تعادل در بازار به استان وارد شود.

حسن‌زاده در خصوص فرهنگ مصرف مردم انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: ناهماهنگی‌ها و عدم تعادل بازار تنها به دلیل کم‌کاری یا عدم مدیریت صحیح مسئولین نیست، بلکه بخشی از این عدم تعادل به فرهنگ مصرف مردم برمی‌گردد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی استان، کولرگازی را کالای اساسی برای مردم عنوان کرد و ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در تأمین نیاز استان باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان در پایان با اشاره به افزایش قیمت‌ها در بحث لوازم‌خانگی، به اهمیت تأمین کولر باقیمت مناسب و به مقدار نیاز تأکید کرد و گفت: کولر به‌عنوان کالای اساسی محسوب می‌شود، بررسی شود که چرا تعاونی مرزنشینان این قلم کالا را وارد نمی‌کند؛ آیا مشکل ارز دارد یا مشکل گرانی است؟.

حسن‌زاده تأکید کرد: در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت، نظر ستاد تنظیم بازار استان را مستقیماً به تنظیم بازار تهران ارسال کند و هرچه سریع‌تر وضعیت آن تعیین تکلیف شود؛ نباید کار به بروز مشکلات برسد و مباحث تعزیراتی به سبب کمبود این نوع کالا در بازار داشته باشیم.|تسنیم 

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7482کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7482/احتمال-عرضه-گوشت-دولتی-با-کارت-ملی-در-خو/کپی شد!