بیماران بخش دیالیز بیمارستان راه زینب بندرامام‌خمینی(ره) بدون متخصص رها شده است

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)؛ بخش دیالیز بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) بدون مسئول فنی متخصص در حال فعالیت است که سبب نارضایتی بیماران از عدم رسیدگی به وضعیت بالینی آنها شده است.

یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبر بندرامام خمینی(ره) درباره عدم حضور متخصص در بخش دیالیز بیمارستان راه زینب(س)، اظهار داشت: وضعیت بالینی بیماران بخش دیالیز یکبار در هفته توسط متخصص داخلی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته بعد از اینکه متخصص داخلی بخش دیالیز مدیریت درمانگاه بیمارستان راه‌زینب را برعهده گرفتند، وضعیت بالینی بیماران این بخش بلاتکلیف رها شده است و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

یکی دیگر از شهروندان با انتقاد از عدم جایگزینی در زمان مناسب مسئول فنی متخصص برای بخش دیالیز بیمارستان راه زینب(ره)، اظهار داشت: بیش از سه ماه، بیماران بخش دیالیز بیمارستان راه زینب بندرامام خمینی(ره) در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی افزود: سه ماه پیش خانم دکتر قنواتی به عنوان پزشک متخصص دو روز در هفته مریض بیماران بخش دیالیز را ویزیت و داروهای مورد نیاز بیماران را انجام می‌دادند، ولی از زمانی که رئیس‌ بیمارستان شده است هیچ پزشکی در طول این مدت مریض‌ها رو ویزیت نکرده است‌.

این شهروند با انتقاد از بی‌توجهی به حضور مسئول فنی متخصص که سبب سردگمی بیماران بخش دیالیز شده است، عنوان کرد:در طول این مدت سلامتی مریض ها را چه کسی تایید کرده و چرا بیماران برای نوشتن یک داروی تخصصی باید به مطب خصوصی دکترها در ماهشهر مراجعه کنند؟

وی افزود: چرا مردم بندرامام خمینی(ره) باید در بخش درمان مورد ظلم و بی‌توجهی مسئولان قرار بگیرند؟

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)، طبق ماده ۱۷ و ۱۸ “آیین‌نامه تأسیس مرکز جامع دیالیز” مسئول فنی یا جانشین مسئول فنی بخش دیالیز علاوه بر حضور مستمر و فعال باید به صورت مقیم در ساعت‌های کاری بخش یا مرکز دیالیز حضور داشته باشد.

مسئول فنی وظیفه دارد بر نحوه پذیرش و ارائه خدمات توسط پزشکان، پیراپزشکان و سایر کارکنان برای ارتقا سطح کیفی خدمات بخش نظارت کند و تمامی بیماران باید هفته‌ای یکبار توسط نفرولوژیست یا متخصص داخلی دوره‌دیده (دارای مدرک آموزشی طی دوره دیالیز مورد تأیید وزارت) ویزیت شوند و در هر نوبت دیالیز توسط مسئول فنی یا جانشین وی ارزیابی شوند.
انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7467کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7467/بیماران-بخش-دیالیز-بیمارستان-راه-زینب/کپی شد!