امنیت مهم‌ترین دغدغه ساکنان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) است + فیلم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم ، مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) که با عدم تکمیل زیرساخت‌های آسفالت و سیستم دفع فاضلاب شهری روبه‌رو است در ماه‌های گذشته با پدیده جدید سارقانی روبه‌رو شده که ساختمان‌های در حال احداث و تکمیل شده را برای سرقت آهن‌آلات و لوازم‌های آنها تخریب می‌کنند و طبق گفته ساکنان سبب ناامنی منطقه و بالا بردن سرقت‌ از منازل و شهروندان منطقه شده است.

در حضور میدانی و در گفت‌وگویی که با ساکنان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) داشتیم، شهروندان علاوه بر اینکه از عدم توجه زیرساختی و خدماتی مناسب بر منطقه شکایت داشتند، امنیت را به عنوان بالاترین دغدغه از مسئولان شهری، شهرستانی و استانی مطالبه کردند، مطالبه‌گری که تاکنون توجه ویژه‌ و پاسخ مناسبی به آن داده نشده است.

بیشتر بخوانید:

پدیده‌ای جدید در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)؛ سارقان جسور به جان ساختمان‌های نوساز افتاده‌اند

خطر ورود سیلاب به بندرامام‌خمینی(ره) شایعه است

شهرداری بندر‌امام‌خمینی(ره) اقدامی برای رفع نقاط حادثه‌خیز انجام نمی‌دهد

ماجرای عجیب یک جاده در بندر امام خمینی+ تصاویر

حمید ایزدمنش درباره سرقت آهن‌آلات تعاونی‌های مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در سال‌های گذشته با اجرای طرح مسکن مهر تعداد زیادی متقاضی مسکن در قالب تعاونی‌های مسکن کارگری، ادارات و مشاغل آزاد به وجود آمد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی در همین راستا اقدام به آماده‌سازی اراضی و تحویل پلاک‌های مسکونی به تعاونی‌های مسکن به صورت اجاره بلند مدت را در دستور کار قرار داد.

ایزدمنش در ادامه تاکید کرد: تعاونی‌های مسکن مهر براساس پیشرفت فیزیکی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند و سبب ساخت و ساز و تحویل واحدها به متقاضیان شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه از طریق مراجع قضایی و دعوت از تعاونی‌ها پیگیر برطرف کردن موضوع سرقت از مسکن مهر هستیم، عنوان کرد: برخی از تعاونی‌ها به دلایل سوءمدیریت مدیران و یا عدم تکمیل آورده توسط اعضا به صورت نیمه کاره باقی‌مانده و رها شدند که در ماه‌های گذشته مورد سرقت قرار گرفتند.

وی افزود: اداره راه و شهرسازی بندر امام خمینی(ره) از طریق نامه‌نگاری‌های متعدد با مراجع ذی‌ربط طرح شکایت در مراجع قضایی و دعوت از تعاونی‌های مربوطه برای تعیین تکلیف و جلوگیری از گسترش سرقت‌ها را انجام داده است.

ایزدمنش درباره عدم تکمیل آسفالت و زیرساخت‌‌های شهری در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: در دو سال گذشته با اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بخش زیادی از معابر اصلی آسفالت و جدول‌گذاری شده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه با شهرداری بندر امام خمینی(ره) برای اجرای باقی‌مانده آسفالت امضا شده است و ادارات خدمات‌رسان دیگر نیز در حال انجام و تکمیل سایر زیرساخت‌ها هستند.

اسد هلالی‌زاده رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) درباره تخریب ساختمان‌های در حال احداث مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: راهکارهای قانونی و عملی به مسئولان مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) برای برخورد قانونی و عملی با سارقانی که در حال تخریب ساختمان‌های در حال احداث مسکن مهر هستند، ارائه شده است ولی مسئولان تاکنون اقدام موثری انجام نداده‌اند.

محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه ساختمان‌های نیمه کاره و رها شده منشا و بستر ناامنی در مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) هستند اظهار داشت: اداره راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی مسکن مهر وظیفه دارد ساختمان‌های نیمه کاره که سبب ناامنی منطقه شده است را برای تکمیل و یا تخریب ساختمان تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه از طریق نامه‌گاری با معاونت مسکن و شهرسازی اداره راه و شهرسازی استان پیگیر تعیین تکلیف ساخت و یا تخریب ساختمان‌های نیمه کاره مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) هستیم عنوان کرد: این طور نیست که ساختمان‌های نیمه کاره بدون متولی رها شود و از نیروی انتظامی توقع داشت با تعداد نیروی محدود به صورت شبانه‌روزی امنیت ساختمان‌های نیمه‌کاره و رها شده را تامین کند.

در ادامه تصاویر و فیلم را در خبر بندرامام خمینی ببینید:

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7458کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7458/امنیت-مهم‌ترین-دغدغه-ساکنان-مسکن-مهر/کپی شد!