بیش از ۱۱۲ هزار نفر از جاذبه‌های دریایی و بندری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کردند

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با هدف آشنایی هموطنان با صنعت حمل و نقل دریایی و تبیین نقش بنادر در زندگی آنان ضمن گشودن درهای خود بر روی علاقمندان به بازدید از این بندر بزرگ تجاری کشور، پذیرای ۹۹ هزار و ۷۸۸ نفر از اقشار و گروهای مختلف مردم طی نیمه نخست فروردین ماه سال جاری بود.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به تشکیل کمیته گردشگری دریایی به ابتکار این اداره کل به منظور افزایش کمی و کیفی خدمات گردشگری دریایی در گردشگاه‌های سواحل خورموسی، ارتقا آگاهی گردشگران درباره نحوه استفاده ایمن و مطلوب از این گردشگاه ساحلی و ساماندهی قایق‌داران و فراهم کردن زمینه لازم برای تسهیل فعالیت آنان را از هم نتایج فعالیت این کمیته برشمرد.

عادل دریس در ادامه افزود: به منظور استقبال شایسته از بازدیدکنندگان انواع خدمات بهداشتی، رفاهی، فرهنگی مشتمل بر عرضه ی رایگان آب آشامیدنی سالم، آب جوش، چای و قهوه به سبک محلی، استقرار بوفه‌های فروش غذاهای گرم و بهداشتی، خدمات رایگان تعمیرات خودرویی، ارائه اینترنت پرسرعت رایگان (wifi) و فوریت‌های پزشکی ضمن استقرار آمبولانس و کادر درمانی و نمایشگاه کتاب و صنایع دستی در محل ستاد استقبال به مهمانان نوروزی ارائه شد.
وی همچنین تصریح کرد: اتخاذ تمهیدات ایمنی به منظور بهره‌گیری از جاذبه‌های دریایی و بندری در گردشگاه‌ها و اسکله این منطقه بزرگ ویژه اقتصادی و بندری از دیگر اقدامات مهم این اداره کل طی تعطیلات نوروزی بود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه بیان داشت: ۲۱۸۶ نفر از هموطنان طی ۳۹۸ سفر در گردشگاه‌های دریایی حوزه استحفاظی این بندر به طور ایمن و بدون هرگونه سانحه به گردش دریایی پرداختند.
وی با اشاره به وقوع ناملایمات جوی طی نیمه نخست فروردین ماه سال جاری و لزوم حفظ ایمنی گردشگران و مهمانان نوروزی، این اداره کل ضمن تخلیه گردشگاه‌های مشرف به سواحل خورموسی، آن دسته از مهمانان و مسافران نوروزی را که در این نقاط اقامت داشتند، به سمت مجتمع بندری هدایت کرده و آنان را در اماکن بندری اسکان دادند.
دریس همچنین اتخاذ تمهیدات ایمنی از جمله ممنوعیت انجام هر گونه گردش قایق‌های تفریحی در سواحل آب‌های خورموسی و ارتقای میزان آمادگی در برابر احتمال وقوع حوداث غیرمترقبه از جمله دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره)؛ ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هر ساله به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به مهمانان و مسافران نوروزی با ایجاد تمهیدات لازم در مبادی ورودی این مجتمع بندری مجموعه ای از خدمات رفاهی و فرهنگی طی روزهای تعطیلات نوروزی به آنان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7357کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7357/بیش-از-112-هزار-نفر-از-جاذبه‌های-دریایی-و/کپی شد!