چهارشنبه آخر سال را در سطح شهرستان بندرماهشهر با قاطعیت و برنامه‌ریزی پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) جلیل زبیدی در نشست تعاملی پلیس با اصحاب رسانه به تشریح اقدام‌های پلیس برای چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز پرداخت و اظهار داشت: پلیس در چهارشنبه آخر سال تدابیر ویژه در نظر گرفته است و با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه کنند، برخورد قانونی انجام می‌دهد.
وی افزود: اماکن صنفی که دست به فروش مواد محترقه بزنند با هماهنگی مرجع قضایی پلمپ خواهند شد.
زبیدی در ادامه تاکید کرد:از شهروندان انتظار می‌رود که اگر اطلاعی از محل فروش مواد محترقه در سطح شهرستان دارند ازطریق سامانه ۱۱۰ اطلاع بدهند تا پلیس ورود کرده و برخورد قانونی لازم را انجام بدهد.
فرماندهی انتظامی شهرستان بندرماهشهر ضمن توصیه به خانواده‌ها برای جلوگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: خانواده فرزندانشان را کنترل و مدیریت کنند و از حوادث تلخی که سبب خسارت جانی، مالی و نقص عضو کودکان، نوجوانان و جوانان در سال های گذشته شده است، جلوگیری شود.
وی افزود: با رعایت اقدام‌های پیشگیرانه که توسط شهروندان در چهارشنبه آخر سال انجام می‌شود تا سال جدید به خوبی و به دور از هرگونه حادثه برای خانواده‌ها سپری شود.
زبیدی درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای چهارشنبه آخر سال بیان داشت: با افرادی بخواهند در معابر عمومی و مواصلاتی برای شهروندان راه‌بندان و ایجاد مزاحمت کنند با قاطعیت برخورد می‌شود.
وی افزود: امیدواریم بیشترین امنیت را برای مردم برقرار کنیم و موضوع تامین امنیت در شورای تامین شهرستان طرح و از نیروهای بسیجی استفاده خواهد شد و واحدهای امدادی برای مدیریت خوب همکاری لازم را خواهند داشت.
مقام عالی انتظامی شهرستان در ادامه تصریح کرد: ایست بازرسی در ورودی و خروجی شهرها انجام می‌شود و انتظار می‌رود ائمه جمعه و امام جماعت مساجد سطح شهرستان درباره موضوع آخر سال هشدارهای لازم را داده و همکاری داشته باشند.
وی افزود: سال گذشته با اجرای طرح ترافیک و تدابیری که توسط نیروی انتظامی برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده بود کمترین مشکل و وضعیت خوبی در سطح شهرستان داشتیم و امسال هم با قاطیعت و برنامه‌ریزی بهتر، چهارشنبه آخر سال را مدیریت کنیم.
فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر تدابیر در نظر گرفته شده برای تعطیلات عید نوروز اظهار داشت: طرح نوروزی تعطیلات نوروزی همانند سال گذشته بعد از ابلاغ در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.
وی افزود: تامین امنیت مهمان‌های نوروزی، راهیان نور و تعامل با اداره‌ها و سازمان‌هایی که پذیرا مهمان هستند، از برنامه‌های نیروی انتظامی برای ایام نوروز است.
مقام عالی انتظامی شهرستان در ادامه تصریح کرد: با همکاری شهرداری‌ها و شورای تامین شهرستان و اطلاع‌رسانی از خدمات انتظامی استفاده کنیم تا امنیت قابل‌قبولی داشته باشیم.
جلیل زبیدی درباره تامین امنیت منازل مسکونی بیان کرد: اقدام‌های پیشگیرانه برای حفاظت از منازل، امکان عمومی و شهروندان که مسافرت می‌روند پیش بینی شده است تا مردم با خیال راحت بروند و اقدامات خوبی خواهیم داشت.
وی به بیان هشدارهای انتظامی به شهروندان برای ایام نوزوز پرداخت و عنوان کرد: مردم در ایام نوروز منزل را به طوری کلی خالی نگذارند و به همسایه و آشنایان واگذار کنند، وسایل نقلیه خود را ار افراد فرصت‌طلب مواظب کنند و امنیت بدون مشارکت مردم میسر نیست.
زبیدی افزود: نگهبان محله سبب ضریب امنیت ارتقا پیدا کند و نیروی انتظامی آماده همکاری برای راه‌اندازی نگهبان محله در مناطق مختلف شهرستان است.
وی در ادامه تاکید کرد: مهمانان نوروزی به محل اسکان که در شهرها تعیین شده است مراجعه کنند به خاطر اینکه اقدامات امنیتی لازم در این محل‌ها در نظر گرفته شده است.
جلیل زبیدی درباره نتیجه اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرستان سطح اظهار داشت: از ماه گذشته طرح ارتقا امنیت اجتماعی با همکاری بسیج در حال اجرا است که سبب کاهش ۱۶ درصدی سرقت نسبت به سال گذشته داشتیم.
وی افزود: بازخورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی مثبت است و فرماندار شهرستان بندر ماهشهر قول دادند که در سال آینده طرح استمرار داشته باشد‌.
زبیدی در ادامه تصریح کرد:با همکاری و تعاملی که با بسیج داشتیم تقسیم‌بندی مناطق برای گشت‌زنی صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: وسایل موتوری و نقلیه و افرادی که در چهارشنبه آخر سال ایجاد مزاحمت کنند، تا بعد از عیدنوروز وسایل نقلیه توقیف و افراد بازداشت می‌شوند.
انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7239کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7239/چهارشنبه-آخر-سال-را-در-سطح-شهرستان-بندر/کپی شد!