بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی از گمرک بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از تسنیم؛ رحمت‌علی فلاح خوش‌دل اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از گمرک بندرامام خمینی (ره‌) وارد می‌شود و این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ کالاهای اساسی وارد شده پس از تخلیه از کشتی حمل و به مقصد منتقل می‌شود.

وی گفت: خدمات ما بیشتر شبانه روز بوده و از طریق چهار لاین کالاهای اساسی خارج می‌شود که در این راستا اگر نیاز باشد لاین‌ها دیگر هم اضافه می‌شود.

مدیر کل گمرک بندرامام خمینی(ره) با بیان اینکه هیچ مشکل نیروی انسانی در گمرک بندرامام خمینی(ره) وجود ندارد، بیان کرد: باتوجه به اینکه کارهای گمرک سیستمی بوده هیچ گونه مشکل نیرو انسانی نداشته و خروجی کالا مرتب طبق روال انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه آزمایش‌هایی روی کالاهای اساسی انجام می‌شود، افزود: سرعت صدور مجوز خارج کردن کالا  از بندر امام خمینی(ره) در خصوص کالاهای اساسی اگر اسناد آماده بوده و مجوزهای قانونی نظیر استاندار و دامپزشکی اخذ شده باشد در حداقل زمان ممکن و یا همان روز هم می توانیم مجوز خروج کالا را صادر کنیم.

فلاح خوش دل در پایان با اشاره به برخی روندهای قانونی خاطرنشان کرد: در بعضی از مواقع به دلیل اینکه برخی سازمان‌ها باید آزمایشاتی بر روی کالاهای اساسی انجام دهند مدت زمان صدور مجوز به حداکثر ۱۰ روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7205کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7205/بیش-از-۷۰-درصد-از-کالاهای-اساسی-از-گمرک/کپی شد!