دو میلیون تن کالا از گمرک‌های خوزستان ترانزیت شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، غلامرضا بلوطی میرزا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات انجام شده و نزدیک به ۷ میلیارد و ۶۷۷ هزار دلار صادرات بوده است.

وی با اشاره به واردات به میزان ۱۳ میلیون و ۱۰۰ تن با ارزش ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، بیان کرد: این صادرات عمدتا از طریق گمرک بندرامام انجام شده است. واردات عمدتا کالاهای اساسی بودند که شامل دانه‌های روغنی، کنجاله‌های سویا و اقلام موردنیاز برای مرغداری هستند.

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: در زمینه ترانزیت نزدیک به دو میلیون تن واردات از ترانزیت انجام شد و بالطبع آن بنزین به کشورهای همسایه صادر و در این زمینه به عنوان مبدأ نقش ایفا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه بیشتر کالاهای موجود در گمرک اساسی هستند کمترین زمان را در زمینه ترخیص به همراه دارند و مجوزهای اخذ شده به صورت سامانه‌ای دریافت و مشکلی تاکنون مشاهده نشده است.

بلوطی میرزا بیان کرد: در مواقعی که به لحاظ زیرساخت سیستم قطع شود بخش پشتیبان وارد شده و مشکل را برطرف می‌کند. در زمینه رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیز  باتوجه به اینکه انبار اموال تملیکی در شهرستان‌ها وجود ندارد و در اهواز متمرکز است  به دنبال چاره‌اندیشی و سیستماتیک کردن این روند هستیم تا از تردد ارزیابان و طولانی شدن روند رسیدگی جلوگیری شود.

مدیرکل گمرک اهواز گفت: در گمرک بندرامام شاید کمترین مشکلات وجود دارد و در زمینه کانتینرها و ایکس ری کامیونی در آینده در نظر داریم برای افزایش صحت سنجی کالا مورد استفاده قرار گیرد و در دیگر گمرکات مرزی استان خوزستان ضعف‌هایی وجود دارد که به دنبال تقویت زیرساخت با کمک دستگاه‌های همجوار هستیم.

وی با اشاره به این‌که در گمرکات استان خوزستان به دلیل اقلیمی شاهد کمبود نیرو هستیم، اظهار داشت: باوجود توسعه اما نیرو جذب نشده که پیگیر رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7123کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7123/دو-میلیون-تن-کالا-از-گمرک‌های-خوزستان/کپی شد!