شهرستان شدن یا نشدن بندر امام خمینی(ره) و حریم محدوده، مساله اصلی نیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم،  جلسه شورای اداری شهرستان بندرماهشهر به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حضور معتمدان، بزرگان شهری و مسئولان ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران در سالن مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد تابش امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در این مراسم اظهار داشت: داشتن امنیت، حل مشکلات مردم، نظارت و کنترل با حفظ انسجام ادارای، اجتماعی و سیاسی امکان‌پذیر است و مردم شهرستان مشکل انسجام اجتماعی ندارند و اقوام مختلف با برادری در کنار یکدیگر هستند.

وی افزود: اختلاف سلیقه، روش، نیازهای مشترک و متفاوت در بین مردم شهرستان وجود دارد، نیازهای متفاوت را باید به رسمیت بشماریم و به خاطر نیازهای مشترک نیازهای متفاوت یکدیگر را نباید نفی کنیم.

حجت‌الاسلام تابش درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: در بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) نیازهای مشترک و متفاوتی وجود دارد، طی دو سال اخیر به‌خاطر جلوگیری از جنجالی شدن به موضوع شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) کمتر ورود کردم.

وی افزود: مسئولان شهری، فرماندار، بخشدار، نماینده مردم در مجلس، شورای اسلامی شهر و شهرداران باید پیگیر موضوع اختلافات بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) باشند.

تابش در ادامه تاکید کرد: از عملکرد فرماندار بندرماهشهر و بخشدار بندر امام خمینی(ره)  به‌خاطر حفظ انسجام اجتماعی، سیاسی و فکری تشکر می‌کنم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به عملکرد شورای شهر و شهردار بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: از شورای  اسلامی شهر و شهردار که در حال تلاش هستند، تشکر می‌کنم ولی به وضعیت موجود نباید مغرور باشند و باید نیازها، عیب‌ها و نواقص وضع موجود را مدنظر و در فکر حل مشکلات باشند.

وی افزود: مردم نجیب بندر امام خمینی(ره) مسئولان شهری را تحمل می‌کنند و معتقدند که برای حل مشکلات در تلاش هستند، اگر اعتقاد آنها آسیب ببیند ممکن است تصمیم دیگری بگیرند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در شهرستان بندر ماهشهر کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد.
محسن بیرانوند درباره امنیت در بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: مردم شهرستان به‌ ویژه بندر امام خمینی(ره) از موضوع تامین امنیت ناراحت هستند و درباره امنیت در شهرستان مشکلاتی داریم.

وی افزود: ساختار نیروی انتظامی در بندر امام خمینی(ره) جوابگوی جمعیت شهری نیست و اختصاص امکانات جدید انتظامی به بندر امام خمینی(ره) وجود ندارد و راه حل آن استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل است.

بیرانوند درباره طرح توسعه ارتقا امنیت اجتماعی با کمک شورای راهبردی، بیان داشت: طرح توسعه افزایش ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان بندرماهشهر با کمک شورای تامین شهرستان در دو فاز تدوین و اجرایی می‌شود که فاز اول کوتاه مدت بوده  و در دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: با ارائه و ایجاد طرح توسعه ارتقا امنیت اجتماعی، ظرفیت امنیت خوبی در ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و چمران ایجاد می‌شود .

فرماندار شهرستان بندرماهشهر درباره حواشی به وجود آمده در جلسه اخیر که با بزرگان و معتمدان ماهشهر داشتند، عنوان کرد: جلسه خوبی به دعوت تعدادی از بزرگان و معتمدان ماهشهر در فرمانداری بندرماهشهر برگزار شد.

وی افزود: بخش اول پروژه‌های شهرستان، درباره پروژهای عمرانی بندر امام خمینی(ره) بود که سبب اعتراض برخی شهروندان ماهشهری در جلسه شد و تعداد انگشت شماری جلسه را به حاشیه کشاندند در صورتی که بخش دوم مربوط به پروژهای عمرانی ماهشهر بود.

وی افزود: باید بستر عقلانی به وجود بیاید تا همه بتوانند همدیگر را درک کنند و مردم حق دارند خواسته‌ها و مطالبات خود را پیگیری کند.

بیرانوند درباره مردم بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر بیان کرد: بخشی عمده و قالب مردم بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) دوست هستند و ارتباطات خانوادگی نزدیک و صمیمی با یکدیگر دارند و با شهرستان شدن بندر امام خمینی با حفظ عدالت در حریم و محدوده مشکلی ندارند.

وی افزود: قشر محدوده مردم ماهشهر تقاضا دارند که شهرستان به صورت یکپارچه باشند و بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با فرض شهرستان نشدن بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: اگر فرض کنیم بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود، باید امکانات و خدمات بدون تبعیض بین مردم ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تقسیم ‌شود و احساس شود تبعیضی در این خصوص وجود ندارد و رویه نسبت به گذشته تغییر کرده است.

بیرانوند درباره شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: قانون فصل الخطاب است، اگر قانون اجازه شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) را بدهد این کار با حفظ حریم،محدوده، حق و حقوق مردم بر اساس جمعیت و منافع ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود و اگر قانون این اجازه را نداد با همین شرایط ادامه می‌‍دهیم.

وی افزود: با جنجال و هیایو در فضای مجازی و نظیر آن کار پیش نمی‌رود و سبب تنش و ناراحتی بین مردم می‌شود.

محسن بیرانوند در ادامه تاکید کرد: موضوع شهرستان شدن یا نشدن بندر امام خمینی(ره) و حریم محدوده نباید به عنوان مساله اصلی شهرستان قرار بگیرد و فکر همه مسئولان را درگیر موضوع کند.

فرماندار بندرماهشهر در پایان گفت:  نماینده دولت و مجری قانون هستم و نظام اسلامی مال مردم است. درباره حریم و محدوده ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) بر اساس قانون عمل می‌کنیم و به نظر همه مردم احترام می‌گذاریم.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/6937کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6937/شهرستان-شدن-یا-نشدن-بندر-امام-خمینیره/کپی شد!