بندرامام خمینی(ره)| ضریب امنیت اسکله‌های صنعت پتروشیمی افزایش یابد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، احمدرضا رادان به همراه هیئتی برای مطالعات استراتژیک و بررسی زیرساخت‌های استان خوزستان، از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان یکی از مناطق حساس وزارت نفت بازدید و با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دیدار‌ کردند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جلسه با مدیران سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار داشت: یکی از بخش‌های ماموریت، بررسی محیط استراتژیک خوزستان است و صنایع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای کشور، یکی از مناطق حساس به شمار می‌رود.

وی افزود: صنایع برای کشور جایگزینی ندارد و در شرایط تحریم می‌تواند به کشور کمک کند و برای مناطق حساس، باید قواعد و دستورالعمل‌های حساس نوشته شود و اختیارات و مسئولیت‌های آنها هم متناسب با همین شرایط باشد.‌

احمدرضا رادان با تاکید بر تامین امنیت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بیان کرد: نیروی انتظامی آماده ارائه هرگونه همکاری با صنعت پتروشیمی است.

سیدامید شهیدی‌نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن تسلیت شهادت دو تن از پرسنل نیروی انتظامی در بندر امام خمینی(ره)، به معرفی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بیان اهمیت پتروشیمی در‌ صنعت و اقتصاد کشور پرداخت و اظهار داشت: منطقه ما ۳۸ درصد از تولید محصولات پتروشیمی کشور را انجام می‌دهد و این ظرفیت ۲۶ میلیون تنی گویای اهمیت این منطقه در صنعت کشور است.

وی افزود: زیرساخت‌های گسترده در این منطقه برای توسعه صنایع پتروشیمی فراهم شده و اکنون تنها محدودیت برای طرح‌های تکمیلی و کمبود زمین برای طرح‌های جدید است.

شهدی‌نیا به معرفی طرح‌های موجود در‌ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پرداخت و خاطر نشان کرد: حرکت توسعه به علت محدودیت‌هایی در خوراک، به سمت طرح‌های میانی و پایین دست در زنجیره متنوع محصولات منطقه معطوف شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام آمادگی برای افزایش تعامل مثبت با نیروی انتظامی، بیان کرد: دریابانی، که بخشی از نیروی انتظامی است می‌تواند ضریب امنیت اسکله‌های صنعت پتروشیمی را افزایش دهد و نیاز به ایجاد یک پاسگاه انتظامی در‌ مجاورت منطقه برای انجام فعالیت‌های مشترک با حراست ارشد منطقه محسوس است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)؛ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت ۲۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در شهرستان ماهشهر، بخش بندرامام خمینی(ره) قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن – تأمین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد گردیده است. از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه بندر امام خمینی(ره) از طریق خورموسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه‌های دسترسی به راه‌آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد. این منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان، همانند یک پایگاه استراتژیک و تاثیرگذار در مناطق نفت و گازخیز ایران عمل کرده است. دستیابی به منابع نفت و گاز مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش  تسهیل می‌کند.
در این راستا سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت مدیریت و تحقق توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در منطقه از جمله صنایع پتروشیمی، به صورت زیر مجموعه‌ شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اساس مصوبه تیر ماه سال ۱۳۷۶ شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی فعالیت‌های خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز کرده و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه مهم اقتصادی دعوت به عمل آورده است .

انتهای پیام/ و

https://biknews.ir/6921کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6921/بندرامام-خمینیره-ضریب-امنیت-اسکله‌ه/کپی شد!