مرز بازرگان به بندر امام خمینی(ره) با کریدور بزرگراهی غرب کشور ‌‌متصل می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم حسن سلیمانی، اظهار داشت: دو راهی بیستون به هرسین در کریدور بازرگان به بندر امام خمینی(ره) قرار دارد و ساخت تنها ۳ کیلومتر آن باقی مانده است که از سوی سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای تکمیل این بخش تخصیص داده شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کریدور مرز بازرگان در شمال به بندر امام خمینی(ره) در جنوب از طریق مسیر بیستون به هرسین تکمیل می‌شود، گفت: این کریدور در صرفه‌جویی در مصرف سوخت، انرژی و کاهش تصادفات تأثیر دارد.

سلیمانی افزود: در یک سال گذشته با وجود فعالیت پیمانکار دو راهی بیستون به هرسین اما اعتباری از سوی وزارت راه و شهرسازی به این این طرح اختصاص نیافته بود که در هفته گذشته از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور پرداخت اعتبار این طرح صادر شد.

نماینده شهرستان‌های شرق استان کرمانشاه در مجلس با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور گفت: این کریدور در طول مسیر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه خطه زاگرس در غرب کشور یکی از مناطق کهن و با تمدن غنی ایران است، افزود: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در توسعه این منطقه با اتصال جنوب به شمال کشور نقش دارد که کشور را با بازارهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می‌کند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6522کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6522/مرز-بازرگان-به-بندر-امام-خمينيره-با-کر/کپی شد!