افزایش تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، عادل دریس میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) را برابر با ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۶۷۶ تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، بیش از  ۱۱میلیون و ۳۱۶ هزار  تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی، عنوان کرد: ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بندرامام خمینی(ره) با ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به  بیش از ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار تن رسیده است.

دریس با اشاره به اینکه انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن آلات، سنگ آهن و کالاهای کانتینری طی هشت ماهه سال جاری در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است، بیان کرد: طی این مدت افزایش  ۷ درصدی  میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی  به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تن را داشتیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به نقش برجسته ی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تخلیه  کالاهای اساسی مورد نیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه‌غربی کشور، بیان داشت: طی این مدت میزان تخلیه انواع  کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب صورت پذیرفته است.

عادل دریس گفت: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۳۴ تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی بندر امام خمینی جابجا شده است.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6418کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6418/افزایش-تخلیه-و-بارگیری-کالای-غیرنفتی-د/کپی شد!