از شایعه تا واقعیت شکنجه کارگر نیشکر هفت تپه

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، به دنبال انتشار شایعه ای در فضای مجازی مبنی بر اینکه ‌یکی از کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه در پی شکنجه، به بیمارستان منتقل شد، صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش با تکذیب این خبر، اظهار کرد: خبر منتشره در فضای مجازی و رسانه‌های معاند کذب محض است و متهم اسماعیل بخشی در صحت جسمانی کامل به سر می‌برد و امروز با خانواده تماس تلفنی نیز داشت.

وی با بیان اینکه انتشار این خبر فقط در جهت تشویش اذهان عمومی بوده است، گفت: این خبر در شرایطی پخش شد که بخشی از مطالبات قانونی وحقوق معوقه کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه پرداخت و مقدمات برداشت نیشکر از مزارع نیز فراهم‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارکنان شرکت نیشکر هفت‌تپه در یک ماه گذشته با تجمع مقابل فرمانداری شوش، خواستار رسیدگی به وضعیت مدیریت شرکت و دریافت مطالبات خود شدند که در این مدت تاکنون حقوق دو ماه خود را دریافت کرده و دوماه دیگر باقی مانده است.

نیشکر هفت‌تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر در کشور است که در سال ۱۳۳۸ در شهرک صنعتی هفت‌تپه در شهرستان شوش تأسیس شد و در بهمن سال ۱۳۹۴ از طریق سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

 به اعتقاد کارشناسان خصوصی سازی شرکت به همراه ۲۴ هزار هکتار اراضی آن، بدون ارزشیابی قیمت واقعی صورت گرفت.

به گفته مسؤولان، کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه در روزهای گذشته آزاد شده‌اند و تنها یکی از آنها به نام «اسماعیل بخشی» در بازداشت به‌سر می‌برد.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6321کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6321/از-شایعه-تا-واقعیت-شکنجه-کارگر-نیشکر-هف/کپی شد!