تفاهم‌نامه‌ای به منظور تولید سوخت از ذرت ضایعاتی در بندر امام خمینی امضا شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، تفاهم‌نامه‌ای با ارزش ۵۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تولید بیواتانول در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره)  امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به امضا رسید.

در تشریح این تفاهم‌نامه میرزایی اظهار داشت: ما به دنبال سوختی بودیم که جایگزین بنزین شده و آلودگی محیط زیست را کاهش دهد، سوخت یورو ۶ با پایه غلات به ویژه غلات ضایعاتی و وارداتی که استفاده خواهیم کرد می‌توان آن را تولید کرد که این امر خود یک ارزش افزوده برای کارخانه‌ها بوده است.

وی با اشاره به این‌ که کارخانه با استفاده از تکنولوژی یک شرکت فرانسوی که یکی از چهار شرکت برتر دنیا است ایجاد می‌شود افزود: تولید بایواتانول با گرید سوختی یعنی اتانولی که می‌توان از آن بنزین سوپر تولید کرد از فرآیند تخمیر ذرت، جو، گندم، ملارس و سردم می‌توان این اتانول را تولید کرد که در بندر امام خمینی(ره) با از ذرت ضایعاتی آن را ایجاد می‌کنیم.

مشاور این طرح سرمایه‌گذاری بیان کرد: اتانول تولید شده در فرآیند تخمیر ذرت با سوخت ترکیب شده و عملا سوختی با کیفیت بهتر و آلودگی کمتر تولید می‌شود و سوخت تولید شده بر پایه غلات یک نوع بایوتکنولوژی بوده که فقط کارخانه در حال ساخت کرمانشاه که با ظرفیت ۲۰۰ هزار لیتر در روز بوده قادر به تولید آن است و ما دومین کارخانه تولید این سوخت با ظرفیت ۳۰۰ هزار لیتر در روز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سوخت در برزیل جایگزن بنزین عادی شده و در اروپا و آمریکا ۱۲ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند؛ کشور ما با مصرف بیش از ۸۰ میلیون لیتر بنزین ظرفیت بالایی در تولید این سوخت با کیفیت در راستای کاهش آلودگی دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5954کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5954/تفاهم‌نامه‌ای-به-منظور-تولید-سوخت-از/کپی شد!