۱۰طرح سرمایه گذاری در بندرامام خمینی(ره) کلنگ زنی و افتتاح شد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از ایرنا، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان روز سه شنبه در آئین افتتاح این طرح‌ها احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سنگین با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب را از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری عنوان کرد.
وی گفت:این پروژه که مصوبه طرح جامع توسعه بندری امام خمینی (ره) است در مدت پنج سال با هدف افزایش حجم و توان صادرات و واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی سنگین احداث شد که برای ۸۰ نفر اشتغال زایی به همراه داشت و موجب کاهش زمان و نیز تسهیل عملیات تخلیه و بارگیری و کاهش هزینه تمام شده محصولات به منظور صادرات و واردات می‌شود.
عادل دریس افزود: عملیات احداث کارخانه تولید خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری ۵۲۴ میلیارد ریال و به منظور تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن انواع خوراک دام و طیور نیز آغاز شد.
وی گفت: این طرح در راستای ایجاد شهر لجستیک غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و توسعه خدمات ارزش افزوده اجرا می‌شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان همچنین به احداث سیلوی غلات با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۵۰ هزار تن اشاره کرد و گفت:این طرح در مدت ۲۴ ماه و با هدف ذخیره غلات و حمل ریلی به روش مکانیزه احداث شده است که موجب افزایش سهم ریلی و سرعت خدمات‌رسانی به مشتریان می‌شود.
وی آغاز عملیات تعمیر اساسی اسکله ۲۷ تا ۳۴ با ۵۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی ۳۰۰ نفر را از دیگر طرح‌های مهم در راستای افزایش ۸۰ هزار تن به ظرفیت باربری مجتمع بندری امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: ارتقا توان پهلوگیری کشتی‌ها و کاهش احتمال بروز حادثه و خسارت به کشتی‌ها از جمله مزایای این طرح است.
گفتنی است احداث و بهره‌برداری از انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا با ۱۸۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی۹۰ نفر ،سیلوی ۵۰ هزار تنی ذخیره غلات با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۷۰ فرصت شغلی را از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده است.
احداث خط و انتقال برق از پتروشیمی فجر با ۱۱۲میلیارد ریال هزینه و ۵۵ نفر اشتغال و نیز تاسیسات زیربنایی ناحیه نفتی و احداث معابر تکمیلی با ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه و ۳۰۰ فرصت شغلی و نیز احداث تصفیه خانه فاضلاب بندرامام خمینی(ره) با ۵۸ میلیارد ریال اعتبار به منظور کمک به حفظ محیط زیست و عدم آلودگی آب دریا از دیگر طرح‌هائی است که توسط وزیر راه و شهرسازی افتتاح یا کلنگ زنی شدند.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی احداث مخازن ۲۵ هزار متر مکعبی نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک شرکت نفت ایرانول با ۱۱۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به منظور ارتقا سطح کیفی و کمی ارائه خدمات و تامین محصول یکنواخت به منظور صادرات و بازدهی بالا، احداث انبار چند منظوره نگهداری کالا و سردخانه به ظرفیت چهار هزار تن ، نوسازی سیستم بلور ۴چهار دستگاه مکنده غلات با ظرفیت افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت عملیاتی دستگاه‌ها افتتاح شدند.
مجتمع بندری امام خمینی (ره) با ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر بزرگترین بندر فعال ایران است که در استان خوزستان واقع است.

انتهای پیام /*

https://biknews.ir/5945کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5945/10طرح-سرمایه-گذاری-در-بندرامام-خمینیره/کپی شد!