آخوندی: اتصال ریلی بندر امام‌خمینی(ره) به سیستم ریلی کشور از اهداف وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، عباس آخوندی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی از پروژه‌ها در بندرامام خمینی‌(ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بندرامام خمینی(ره) تعدادی از پروژه‌ها در راستای توسعه زیرساخت‌های بندری و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش های خصوصی و دولتی با اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد ریال  افتتاح کردیم و عملیات گلنک‌زنی تعدادی از پروژه‌ها نیز با اعتبار  ۱۰۷۰میلیارد ریال انجام شد و همچنین تفاهم نامه یک سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال را امضا کردیم.

وی افزود: از جمله پروژه‌های پیگیری شده توسط وزارت راه و شهرسازی مجهز کردن بندرامام خمینی(ره) به سیستم ریلی بوده که این کار بصورت کامل انجام شد؛ یکی دیگر از پروژه‌ها احداث سیلوی ۵۰ هزار تنی که از قابلیت این سیلوها می‌توان به بارگیری و حمل و نقل ریلی آسان اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سرمایه‌گذار ۱۰۰ واگن جدید را وارد سیستم کرده که توسط شرکت واگن‌سازی پارس ساخته شده بود، البته ۲۰۰ واگن دیگر نیز سفارش داده شده که ۳۰ عدد آن‌ها به زودی وارد سیستم خواهد شد. اتصال سیستم بندر امام خمینی(ره) به سیستم ریلی یکی از مباحث مهم بوده که در سال گذشته پیگیری شده و استارت آن زده شده و یکی از پروژه‌های موفق به شمار می‌رود.

وی گفت: سیلوهای ۱۵۰ هزار تنی با از دیگر پروژه‌های مهم که پیشرفت نسبتا خوبی داشته بوده که با آن می‌توان به صورت مکانیزه و مستقیما غلات را از کشتی در سیلو تخلیه و تقریبا به سیستم ریلی وصل بوده است. یکی دیگر از پروژه‌های مهم بهره‌برداری از اسکله نفتی بوده که سرعت قابل توجه و پیشرفت خوبی داشته است، این پروژه با لایه روبی و افزایش عمق خور از ۱۰ به ۱۲  متر انجام شده که با این مسئله می‌توان کشتی‌ها را با ظرفیت ۴۵ هزار تنی بارگیری و تخلیه کرد.

آخوندی در ادامه عنوان کرد:۱۶۰ کیلومتر خطوط ریلی در بندر امام خمینی(ره) وجود داشته که نوسازی آن از دیگر مباحث مهم بوده که با جدیت آن را پیگیری و انجام خواهیم داد. یگی دیگر از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد ارزش افزوده در پروژه‌ها به منظور ایجاد کارخانجات برای تبدیل مواد اولیه به  محصول نهایی برای استفاده داخلی و صادرات بوده است.

وی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که در بندرامام خمینی(ره) به دنبال آن هستیم استفاده از ۱۱ هزار هکتار کرانه در بندر امام خمینی(ره) بوده که با قراردادن در بخش خصوصی و با استفاده از ارزش افزوده می‌توان مواد اولیه آن را  به محصول نهایی تبدیل کرد.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5943کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5943/آخوندی-اتصال-ریلی-بندر-امام‌خمینیره/کپی شد!