پیشگامی بندرامام‌خمینی(ره) در بهره گیری از توان داخلی برای طراحی و  ساخت قطعات تجهیزات استراتژیک تخلیه‌وبارگیری

به گزارش خبر بندرامام‌خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان،  محمدعلی علائی در تشریح سیاست‌های اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان به منظور حمایت از شرکت‌های توانمند دانش بنیان اظهار داشت: این اداره کل در خصوص موضوع ساخت قطعات با بهره‌گیری از فرآیند مهندسی معکوس بسیاری از بردهای الکترونیکی تجهیزات استراتژیک بندری به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده است. این موضوع علاوه بر جلوگیری خروج ارز کشور باعث کاهش زمان خارج از سرویسی تجهیزات و در نتیجه افزایش عملکرد عملیاتی و رضایتمندی مشتریان بنادر استان را در پی داشته است.
وی افزود: طی دو سال گذشته و پس از آغاز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه بازطراحی و ساخت قطعات تجهیزات استراتژیک به تعداد جمعا ۱۵ مدل قطعه طراحی و  ۶۹ قطعه به ارزش بیش از ۱۸۵۰ یورو  ساخته و مصرف  شده که معادل ۸۷ هزار  و  ۹۶۶یورو صرفه جویی ارزی به دنبال داشته است.
علائی با اشاره به آمادگی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در ارائه خدمات فنی و تخصصی و همچنین انتقال دانش فنی به سایر بنادر کشور، عنوان کرد: به منظور ثبات در بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و منابع داخلی کشور یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های دولتی، حمایت از شرکت‌های توانمند در بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهینه و باکیفیت است.
وی با بیان اینکه در شرایط خاص کنونی کشور با اینگونه دستاوردها می‌تواند گام‌های بسیار مهم و قابل توجه‌ای را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد، افزود: تمرکز بر اشتراک دانش به دست آمده در بین بنادر کشور به عنوان یک اولویت اصلی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) دنبال می‌شود که می‌تواند گستره‌ی این اقدامات را به جغرافیای سایر بنادر گسترش دهد.
محمدعلی علایی در پایان گفت: پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به مقوله اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و کاهش وابستگی به خدمات شرکت‌های خارجی به عنوان یک ضرورت در صنایع کشور به ویژه در حوزه خدمات بندری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5891کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5891/پیشگامی-بندرامام‌خمینیره-در-بهره-گی/کپی شد!