دانشگاه امیرکبیر تهران پاسخ داد؛ آزمون پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در سلامت کامل برگزار شد

پس از برگزاری آزمون پرحاشیه استخدامی پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و اعتراض داوطلبان رشته‌های مکانیک و صنایع در خصوص مغایرت اطلاعیه‌ها با مفاد آزمون و سوالات طرح شده، دانشگاه طراح سوال جوابیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در متن این جوابیه آمده است:

آزمون استخدامی پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۷ در سلامت کامل و تحت کنترل‌های امنیتی فراوان انجام شد. در این آزمون تعداد ۱۳۱۳۸ نفر ثبت نام کرده‌اند که حدود ۹۵۰۰ نفر  از این تعداد در آزمون مذکور شرکت کردند.

از این تعداد ۷۵۵۸ نفر خوزستانی بوده که نزدیک به ۶۰ درصد کل شرکت‌کنندگان را شامل می‌شوند که با توجه به ضریب امتیازات ویژه ۱.۱۵ برای استان خوزستان و ۱.۳۰ برای شهرستان بهبهان امکان پذیرش نیروهای بومی بسیار بالا است.

با عنایت به برگزاری بیش از ۲۰ آزمون استخدامی مشابه توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اطلاع می‌رساند این آزمون توسط دو دانشگاه معتبر دولتی(صنعتی امیرکبیر و صنعتی خاتم الانبیاء) برگزار شده است و کلیه مراحل از تولید سوالات تا چاپ توسط نرم افزار در قرنطینه با لحاظ استانداردهای امنیتی صورت گرفته است. همچنین جابه‌جایی سوالات به محل برگزاری با اسکورت نیروی انتظامی و پلمب و فک پلمب با نماینده شورای تامین شهرستان و دانشگاه‌های مجری صورت گرفته است.

فرآیند اجرا در بهبهان توسط دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء و با نظارت ناظرین محترم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شورای تامین شهرستان و نظارت شرکت هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته است. در خصوص منابع، سوالات آزمون، از میان سرفصل‌های درسی مصوب شورای عالی گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده است و استاندارد سوالات منطبق بر آزمون‌های سازمان سنجش کشور می‌باشد.

بانک سوالات دارای بیش از ۷۰۰۰ سوال بوده و سوالات توسط اساتید دانشگاه که بعضا طراح سوالات کنکور کارشناسی ارشد و دکترا سازمان سنجش نیز می‌باشند طراحی شده و انتخاب سوال از بانک سوالات به صورت کاملا تصادفی و توسط نرم‌افزار صورت می‌گیرد.کلیه‌ افرادی که در تولید دفترچه‌ سوال و تکثیر و بسته‌بندی آن دخیل بوده‌اند به مدت ۱۰ شبانه روز در قرنطینه کامل قرار گرفته‌اند و امکان استفاده از هیچ گونه وسیله‌ ارتباطی را با بیرون از محل قرنطینه و امکان خروج از محل را تا پایان آزمون نداشته‌اند.

درجه سختی در آزمون‌ها نسبی بوده و بسته به اینکه چه درصدی از سوالات پاسخ داده می‌شود و نمودار پاسخگویی سوالات به چه صورت است با الگوریتم‌های استاندارد نمره تراز محاسبه می‌شود. کلیه این فرآیندها ماشینی بوده و برای همه شرکت‌کنندگان به‌صورت یکسان اعمال می‌شود از این رو شرکت کنندگان فقط با یکدیگر مقایسه می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که در اطلاعیه آزمون در سایت شرکت منابع آزمون اعلام شده و خارج از منابع مذکور سوال داده نشده است. در رابطه با رشته مهندسی مکانیک با توجه به گستردگی گرایش‌ها از دروس اصلی سوال داده شده است. با عنایت به اطلاعیه استخدامی منتشر شده منابع آزمون رشته مهندسی صنایع با مدیریت منابع انسانی یکسان است.

ضمن تشکر از کلیه عزیزان شرکت‌کننده در آزمون به اطلاع می‌رساند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ناظران امنیتی و اجرایی بر کلیه مراحل نظارت داشته و شرعا و اخلاقا حافظ منافع تک تک متقاضیان است./تسنیم

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/5464کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5464/دانشگاه-امیرکبیر-تهران-پاسخ-داد؛-آزمو/کپی شد!