دانشجویان ماهشهری با دریافت حقوق یا اعطای بورس شاغل می‌شوند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تنسیم، پژمان شعبانی با گفت‌وگو در بندرماهشهر با تشریح اقدامات واحد متبوعش برای ایجاد اشتغال در بندرماهشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های واحد بندر ماهشهر، راه‌اندازی «شرکت توسعه آزاد پاسارگاد» با نام مخفف «شتاپ» است که طرحی کلان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه محسوب می‌شود.

وی با بیان جزئیات این طرح افزود: شرکت توسعه آزاد پاسارگاد از سوی دانشگاه آزاد ثبت و مقرر شده با استقرار در بندر ماهشهر و ورود به عرصه اجرای طرح‌‌های استانی و ملی، بستری برای کارآفرینی و اشتغال در این منطقه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر با بیان اینکه راه‌اندازی «شتاپ» طرحی برای کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در بندر ماهشهر است، گفت: بر اساس این طرح مقرر شده تا حداقل ۱۰ الی ۲۰ درصد از نیروهای مورد نیاز این شرکت برای اجرای پروژه‌های مختلف به دانشجویان در حال تحصیل واحد بندر ماهشهر اختصاص یابد؛ به عبارت دیگر دانشجویان علاقه‌مند و توانمند در پروژه‌هایی که این شرکت برای اجرا بر عهده می‌گیرد با آن همکاری می‌کنند و از حقوق یا اعطای بورس تحصیلی بهره‌مند خواهند شد.

وی عنوان کرد: بحث ایجاد اشتغال در بندر ماهشهر بسیار جدی است و با اجرای این طرح دانشجویان پس از فراغت از تحصیل به دنبال شغل دولتی نخواهند بود، زیرا مهارت‌های لازم را آموخته‌اند و می‌توانند خود مشغول به کار شوند و در واقع خودشان بنگاه‌ها و شرکت‌هایی را راه‌اندازی کنند. از سوی دیگر بسیاری از دانشجویان پس از فراغت از تحصیل نمی‌توانند در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار شوند، زیرا سابقه کار ندارند. اما این شرکت فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا سابقه شغلی مناسبی نیز پیدا کنند.

شعبانی ادامه داد: روزهای گذشته جلسه‌ای با مدیرعامل این شرکت که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده، برگزار کردیم و منتظر اخذ وکالت‌نامه‌های موردنیاز برای ورود به بحث مناقصات این شرکت هستیم. به آینده بسیار امیدوارم، زیرا اجرای این طرح به معنای رسالت و نقش آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه کارآفرینی و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان خوزستان و بندر ماهشهر محسوب می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این طرح، برخی از استادان واحد بندر ماهشهر در قرارداد نفتی‌ای که با وزارت نفت برای توسعه و ازدیاد برداشت از میدان کرنج منعقد شده به عنوان مشاور پژوهشی، فعالیت‌های تحقیقاتی را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر بیان کرد: این واحد دانشگاهی که به همت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و با توجه به نیاز منطقه که صنعت پتروشیمی بود با دو رشته مهندسی شیمی و مهندسی کامپیوتر در سال ۶۷ راه‌اندازی شد و اکنون حدود ۴۵۰۰ دانشجو در بیش از ۹۰ رشته‌ محل واحد ماهشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی یکی از قطب‌های مهندسی شیمی در کشور است که در حوزه مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار و مهندسی الکترونیک نیز در زمره دانشگاه‌های توانمند محسوب می‌شود.

https://biknews.ir/5122کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5122/دانشجویان-ماهشهری-با-دریافت-حقوق-یا-اع/کپی شد!