جوابیه دانشگاه علمی و کاربردی در خصوص انتشار خبر تخلف ۱۶۰ میلیون تومانی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، در پی باز نشر خبری با عنوان “تخلف ۱۶۰ میلیون تومانی دانشگاه علمی و کاربردی بندر امام خمینی(ره)” که منبع آن خبرگزاری تسنیم بود، این مرکز جوابیه‌ای صادر و در اختیار پایگاه خبری تحلیلی خبر بندر امام خمینی(ره) قرار داد، متن جوابیه به این شرح است:

[quote]

باسمه تعالی

خبرگزاری خبر بندرامام خمینی ره

با سلام
بدینوسیله حسب درج خبر با کد ۵۰۰۸ و تیتر تخلف ۱۶۰ میلیون تومانی دانشگاه علمی کاربردی خلیج فارس بندرامام خمینی ره مبنی بر مصاحبه سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرامام خمینی ره جوابیه این مرکز دانشگاهی به شرح ذیل جهت شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و درج در خبرگزاری ارسال می‌گردد:

این مرکز دانشگاهی در سال ۹۳ با خرید زمین از طریق مزایده عمومی در محل کنونی شروع به احداث ساختمان خود نموده که با کارشناسی‌ کارشناسان شهرداری متراژ ساختمان قسمتی از ساختمان طبقه فوقانی به دلیل اضافه بنا، پرونده مفتوح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری دارد. که حسب رای این کمیسیون مطابق سایر پرونده‌های این کمیسیون بایستی جریمه کارشناسی شده آن را پرداخت نماید. لذا سوال اینجاست که آیا سخنگوی شورای اسلامی شهر بندر امام که سخنگوی کمیسیون ماده ۱۰۰ نبوده و نیز عضو کمیسیون این ماده در شهرداری نیز نیست برای همه پرونده‌های این کمیسیون مصاحبه کرده است؟ یا دانشگاه از این جریمه سر باز زده است که رسانه‌ای شود؟! ظاهرا سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر فقط تاکنون در بحث پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ تنها یکبار سخن گفته، آن هم در مورد پرونده این مرکز بوده است و نوع تیتر انتخابی آن خبرگزاری نیز به جهت کسب خواننده بیشتر و نیز دامن زدن به این موضوع در فضای مجازی بسیار غیرکارشناسی انتخاب شده و مراتب جهت طرح شکایت از خبرگزاری مصاحبه شونده ارسال خواهد شد.

مضافا اینکه این مرکز دانشگاهی حدود ۶ سال است که از شروع فعالیت آن می‌گذرد و همواره به دور از حاشیه‌های سیاسی، شهری و منطقه‌ای بوده و همیشه به دنبال رسالت آموزشی و پژوهشی خود بوده که برخی به دنبال بر هم زدن آرامش هستند.

متاسفانه شما آنچنانکه بر طبل ولایی بودن می‌کوبید امانت دار خوبی نیستید در غیر اینصورت قبل از درج چنین تیترهایی از صحت و سقم و جوسازی‌های بعد از آن بایستی آگاهی بدست می‌آوردید و اهداف سخنگوی شورای اسلامی شهر را که با غرض ورزی به دنبال اتهام زنی بوده و مدام دم از بومی‌گرایی و قانون می‌زند صرفا برای بازار گرمی و جوسازی درج نمی‌کردید.

مرکز علمی کاربردی خلیج فارس/ پایان جوابیه

[/quote]

توضیحات پایگاه خبری تحلیلی بندر امام خمینی(ره) در خصوص جوابیه دانشگاه علمی و کاربردی

نخست آنکه پایگاه خبری تحلیلی خبر بندر امام خمینی(ره) صرفا متن منتشر شده در خبرگزاری تسنیم را بازنشر داده است و بهتر بود دانشگاه مذکور حداقل اطلاعات لازم در خصوص چگونگی انتشار جوابیه برای رسانه‌ها را کسب می‌کرد و در مرحله بعد جوابیه را خطاب به خبرگزاری تسنیم می‌نگاشت نه پایگاه خبری تحلیلی خبر بندر امام خمینی(ره) که صرفا بازنشر دهنده خبر منتشر شده در آن خبرگزاری است.

دوم؛ خبرگزاری بین المللی تسنیم در حوزه رسانه، خبر، شیوه نگارش و استاندارهای خبری، کارشناس است و غیرکارشناسی خواندن تیتر انتخابی از سوی دانشگاه مذکور را می‌توان نشان از بی‌تجربه بودن نگارنده یا نگارندگان جوابیه مذکور دانست.

سوم؛ پایگاه خبری تحلیلی خبر بندر امام خمینی(ره) هیچ گاه ادعایی مبنی بر ولایی بودن نداشته و رسالت خود را اطلاع رسانی شفاف و تنویر افکار عمومی طبق قانون مطبوعات کشور،  می‌داند.

چهارم؛ جوابیه دانشگاه علمی و کاربردی بندر امام خمینی(ره) در خصوص خبر منتشر شده به شماره ۵۰۰۸ صرفا به جهت اخلاق حرفه ای و رسالت رسانه ای منتشر شد.

https://biknews.ir/5027کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/5027/جوابیه-دانشگاه-علمی-و-کاربردی-در-خصوص-ا/کپی شد!