رئیس جمهور باید پاسخگوی عملکرد وزرا باشد

حجت‌الاسلام محمد تابش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم برخورد فوری با اخلال‌گران نظم اقتصادی کشور و اقدام قاطع مجلس شورای اسلامی در طرح سوال از رئیس جمهور، اظهار کرد: ۱۸۷ نفر از نمایندگان مجلس درخواست تغییر تیم اقتصادی دولت را داده‌اند و امیدواریم این درخواست به‌طور جدی پیگیری شود.

وی افزود: مسئولیت تمام اقدامات دولت بر عهده رئیس جمهور است و شخص رئیس جمهور باید پاسخگوی اقدامات وزرا باشد.

تابش با بیان اینکه محافظه‌کاری آفت انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: هیئت رئیسه مجلس در ماه‌های گذشته اجازه طرح سوال از رئیس جمهور را ندادند؛ چرا ملاحظه می‌کنید؟ منافع ملی از هر شخصی مهم‌تر است. ملاحظه کاری مجلس موجب مشکلات امروز است. اگر ۱۸۷ نماینده درخواست سوال از رئیس جمهور یا وزیران را دارند و مورد قبول هیئت رئیسه قرار گرفته است، باید با جدیت دنبال شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کمیته نظارت بر FATF  شامل عربستان سعودی و اسرائیل می‌شود، اظهار کرد: برخی نمایندگان می‌خواهند کنوانسیون‌های غربی از جمله FATF را به تصویب برسانند.

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب جنایتکار هستند اما ژست حقوق بشر به خود می‌گیرند، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مواد شیمیایی را غربی‌ها در اختیار دولت صدام قرار دادند، در جنگ اخیر سوریه نیز غربی‌ها به تروریست‌ها سلاح شیمیایی دادند تا علیه مردم بی‌دفاع استفاده کنند و به دروغ عنوان کردند کار دولت سوریه است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) افزود: گروهک منافقین نیز جزء گروه‌های تروریستی هستند که در پناه آمریکا و غرب قرار دارند، همان تروریست‌هایی که از سوی آمریکا و غرب حمایت مالی می‌شوند و آنها را از لیست سیاه تروریست خارج کرده اند؛ این‌ها جنایت کار هستند.

تابش با بیان اینکه سیاهه جنایت آمریکا در قبال ملت ایران در تاریخ به ثبت رسیده است، عنوان کرد: ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ ناو آمریکایی وینسنس در خلیج فارس، هواپیمای مسافربری ما را آگاهانه مورد اصابت موشک قرار داد و صدها نفر از هموطنان ما را به شهادت رساند.

وی در پایان گفت: حقوق بشر آمریکا می‌گوید اگر یک فلسطینی در مقابل اسرائیل اعتراض کند ضد آزادی است اما اگر یک اسرائیلی یک فلسطینی را به شهادت برساند در واقع از کیان و هویت خود دفاع کرده است. آمریکایی‌ها سیاه پوست‌ها را به رگبار می‌بندند، قرارداد‌های بین المللی را لغو می‌کنند، عربستان جنایت‌کار را مسئول کمیته حقوق بشر شورای امنیت قرار می‌دهند، این ها از نظر آمریکا حقوق بشر است./فارس

https://biknews.ir/4988کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4988/رئیس-جمهور-باید-پاسخگوی-عملکرد-وزرا-با/کپی شد!