مجمع سلامت شهرستان بندر‌ماهشهر تشکیل می‌شود

محمدامین زرگر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: حوزه سلامت ابعاد مختلفی دارد که شامل درمان، بهداشت و سلامت شهروندان و جامعه بوده است؛ شبکه بهداشت و درمان در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها باید آموزش‌های لازم بهداشت و سلامت را ارائه دهد.

وی افزود: مجمع سلامت شهرستان بندرماهشهر با نظارت و پیگیری فرماندار این شهرستان به زودی راه‌اندازی و تشکیل خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در ادامه با اشاره به جایگاه خیرین در کشور بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر در زمینه خیرین جایگاه بسیار خوبی داشته و اکثر مراکز درمانی این شهرستان توسط خیرین حقیقی و حقوقی ساخته و تجهیز شده است.

وی با اشاره به افزایش مرگ‌ومیر در شهرستان بندرماهشهر گفت: دلیل عمده‌ی مرگ‌ومیر شهرستان بندرماهشهر متعلق به بیماران قلبی و عروقی بوده است. در زمینه پسماندهای عفونی همه اقدامات انجام شده و در حال دریافت تایید نهایی بوده است.

زرگر با تاکید بر سلامت آب شرب شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد: با توجه به خشکسالی به وجود آمده در کشور آب شرب به یکی از دغدغه‌ها و معضلات اساسی کشور و استان خوزستان تبدیل شده است؛ در سال جاری پایش‌های متعددی در زمینه کیفیت آب صورت گرفته و این مسئله به صورت روزانه رصد شده و به فرمانداری اعلام می‌شود؛ هم اکنون در پیک بیماری التور در سطح شهرستان هستیم و آمار این بیماری خارج از حد معمول نیست.

وی با اشاره به کمبود نیرو در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر ادامه داد: کمبود نیرو در شبکه‌های بهداشت و درمان در کل کشور مطرح است؛ ضریب اشغال تخت به بیمار در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ۸۲درصد در اورژانس راه زینب بندرامام ۵۶ درصد، در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ۶۲ درصد و در بیمارستان صنعت نفت ۴۳ درصد بوده است که البته با این وضعیت بار زیادی بر دوش بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بوده و باعث فرسودگی نیروهای این مجموعه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر تصریح کرد: بیمارستان صنعت نفت فقط کارکنان شرکت‌های نفت و بیمارستان امام موسی کاظم فقط بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را پذیرش کرده و از پذیرش دیگر شهروندان خودداری می‌کنند؛ این دو بیمارستان باید با همه‌ی شرکت‌های بیمه‌ قرارداد منعقد کرده و به شهروندان خدمات ارائه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ضرر زیادی از موضوع انتقال دانشگاه علوم پزشکی اهواز و آبادان به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر وارد شد که باعث عقب ماندگی این شبکه در دوره زمانی کوتاهی شده است./تسنیم

https://biknews.ir/4956کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4956/مجمع-سلامت-شهرستان-بندر‌ماهشهر-تشکیل/کپی شد!