توضیحات فرماندار ماهشهر درباره اعتراض کارکنان شرکت کالای پتروشیمی

امروز کارگران شرکت کالای پتروشیمی برای دومین بار مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند؛ کارگران اخراجی این شرکت هفته گذشته نیز مقابل درب ورودی شرکت کالای پتروشیمی تجمع کرده اما اعتراض آنها بی‌نتیجه مانده است.

محسن بیرانوند در این خصوص اظهار داشت: جلسه‌ای امروز با بعضی از مدیران شرکت کالای پتروشیمی و دادستان بندرماهشهر در فرمانداری برگزار شد؛ در این جلسه مدیران شرکت کالای پتروشیمی اذعان داشتند که شرکت ورشکسته شده است.

وی افزود: در این جلسه مدیر بازرگانی و مسئول نیرو انسانی حضور داشتند که از مدیران ارشد شرکت کالای پتروشیمی نیستند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: این شرکت تحت نظر مسئولان شهرستان و فرماندار نیست و در زمان فرماندار قبلی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: مشکل کارکنان این شرکت به استاندار منتقل شده و دیگر در حوزه من نیست؛ مدیران این شرکت در مسئولیت خود سهل‌انگاری کرده و نمی‌توانند این شرکت را مدیریت و فعال کنند.

اعتراض کارکنان شرکت کالای پتروشیمی روبروی فرمانداری ماهشهر

یکی از معترضین نیز اظهار داشت: شرکت از سال ۹۲ از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شد و از ابتدای واگذاری تمامی مزایا و پاداش‌ها قطع و حقوق‌های کارگران کم شد.

وی افزود: یک سال پس از واگذاری به بخش خصوصی به دلیل عدم سودآوری تعدیل نیرو در شرکت کالای پتروشیمی شروع شد و بیش از ۸۰ نفر از این شرکت در شهرستان بندر ماهشهر اخراج شدند.

این معترض که از شرکت کالای پتروشیمی اخراج شده، بیان کرد: اجاره انبارهای این شرکت و کارهای فنی و پروژه‌های اجرایی آن بسیار سودآور بوده اما مدیران این شرکت به دنبال استفاده از اسم این شرکت برای معافیت‌های گمرکی و مزایای وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

وی گفت: مدیران این شرکت به دنبال تعطیل کردن دفتر این شرکت هستند تا بتوانند راحت‌تر از اسم این شرکت و بدون مزاحمت کارگران از آن استفاده کنند.

شرکت کالای پتروشیمی در سال ۱۳۸۰ به عنوان یک شرکت تخصصی مادر به منظور تامین تجهیزات و اقلام موردنیاز مجتمع های پتروشیمی فعالیت خودر را آغاز کرد، با توجه به نظر مدیران ارشد صنعت پتروشیمی خصوصا معاون وزیر نفت در پتروشیمی فعالیت‌های خود را در تهران، ماهشهر و عسلویه تعمیم داد.

استفاده از روش‌های علمی مطابق با استانداردهای جهانی با بررسی وضعیت و عملکرد شرکت‌های پیشرو در عرصه بین المللی مانند ف‌سابیک، تومن و.. در ارائه خدمات انبارداری، تدارکات و خریدهای داخلی و خارجی شرکت کالای پتروشیمی را در بازارهای داخل کشور و بین المللی به مجموعه‌ای ممتاز و معتبر تبدیل کرده است./خبرگزاری تسنیم

https://biknews.ir/4842کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4842/توضیحات-فرماندار-ماهشهر-درباره-اعترا/کپی شد!