استاندارخوزستان: طرح توسعه ۲۳ مخزن نفتی در خوزستان تصویب شد

غلامرضا شریعتی روز سه شنبه ۸ خرداد ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: امروز طرح توسعه ۲۹ مخزن نفتی در نشست شورای اقتصاد کشور به تصویب رسید که از این ۲۹ مخزن ۲۷ عدد در محدوده مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد و از این تعداد ۲۳ مخزن در استان خوزستان واقع می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: ارزش کل این طرح ۵.۵ میلیارد دلار است که قرار است طی دو سال هزینه شود و سهم مناطق نفت خیز جنوب از این اعتبار ۴.۶ میلیارد دلار است که با هزینه آن حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و به تبع آن تعداد زیادی شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: ۴ درصد از این مبلغ معادل ۲۲۲ میلیون دلار به عنوان مسئولیت اجتماعی پروژه در نظر گرفته شده که سهم مناطق نفت خیز جنوب ۱۸۶ میلیون دلار و سهم استان خوزستان بیش از ۱۶۰ میلیون دلار است که قرار شد در طول ۲ سال این اعتبار در کلیه حوزه‌های زیرساختی هزینه شود.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که توزیع این اعتبارات از سوی شورای برنامه‌ریزی استان تعیین خواهد شد و استان می‌تواند در جهت توسعه و ارتقای شاخص‌ها این بودجه را هزینه کند و زمینه اشتغال جدی در استان را فراهم کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شد در اجرای این طرح از نیروی بومی و متخصص استان استفاده شود و در همین راستا حمایت‌های جدی از سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان انجام شد تا نیروی ماهر و تکنسین مربوط به این حوزه‌ها تربیت شود.

شریعتی عنوان کرد: با انجام این سرمایه‌گذاری که در قالب آن مخازن نفتی بازسازی و نوسازی خواهد شد افت تولید نفت سالانه کشور جبران می‌شود و روزانه بین ۲۷۰ تا ۳۶۰ هزار بشکه تولید نفت افزایش پیدا خواهد کرد که کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد بود./ایسنا

https://biknews.ir/4740کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4740/استاندارخوزستان-طرح-توسعه-23-مخزن-نفتی/کپی شد!