انتقاد استاندار خوزستان از بانک‌های دولتی و فرمانداران

غلام رضا شریعتی در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به متقاضیان وام مسکن اظهار کرد: معرفی تنها ۵۰ درصد سهمیه به متقاضیان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ایراد آن ابتدا به بنیاد مسکن و سپس فرمانداران و بخشداران وارد است که پیگیری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

وی با تاکید بر توجه به اولویت‌ها‌ی شهرستان‌ها توسط فرمانداران بیان کرد: گاهاً مشاهده می‌شود تا ما بر مسئله‌ای تاکید نکنیم، فرمانداران کاری انجام نمی‌دهند.

استاندار خوزستان خطاب به فرمانداران، بخشداران و دهیاران گفت: همانطوری که به مسئله اشتغال اهمیت داده می‌شود مسئله مسکن نیز باید جزو اولویت‌های شهرستان‌ها قرار بگیرد.

شریعتی عنوان کرد: مدیران شعب بانک‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها موظف هستند ابلاغ دولت را عملی کنند و تابع سیاست‌های دولت باشند.

وی افزود: در غیر این صورت تکلیف ما باید مشخص شود که آیا بانک‌ها حکومت مستقلی در کشور هستند که به جای عمل به دستورات دولت بخشنامه‌های داخلی خود را اجرایی می‌کنند.

شریعتی با بیان اینکه بانک‌ها حق ندارند هیچ مسئله‌ای را بر روستاییان تحمیل کند، بیان کرد: زمانی‌که دستورات دولت در استان اجرایی نشود عملکرد همه ما در استان زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به سرپیچی برخی مدیران شعب از دستورات فرمانداران عنوان کرد: مگر حکومت ملوک الطوایفی است که شعب بانکها دستورات فرمانداران را انجام ندهد.

شریعتی با اشاره به افزایش اعتبارات مقاوم سازی گفت: دستگاه‌های اجرایی مربوط به منظور جذب اعتبارات مربوط با مقاوم سازی خانه‌های روستایی با مدیریت ستاد بحران استان همکاری کنند./فارس

https://biknews.ir/4660کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4660/انتقاد-استاندار-خوزستان-از-بانک‌های-د/کپی شد!