بندر امام خمینی (ره) نقش بسزایی در دفاع مقدس ایفا کرد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، حمید اباذری با اشاره به بازدید کاروان‌های راهیان نور از خوزستان، اظهار کرد: اگر در انقلاب اسلامی یک فرهنگ را به‌خوبی منتقل کرده باشیم فرهنگ مقاومت و ایستادگی است.

وی بابیان اینکه دفاع مقدس و عاشورا کهنه نخواهد شد، عنوان کرد: به دفاع مقدس نباید به‌عنوان تاریخ نگاه کرد همان‌طور که به عاشورا نباید به‌عنوان تاریخ نگاه کرد، تاریخ کهنه می‌شود اما دفاع مقدس و عاشورا زنده است.

اباذری گفت: جنوب، غرب کشور و مناطق عملیاتی خوزستان همچون سرزمینی که همه آن زیارتگاه است دیده می‌شود، مردم کشورمان وقتی به مشهد می‌روند تصفیه معنوی می‌شوند و هنگامی‌که به مناطق عملیاتی جنوب و غرب سفر می‌کنند نیز همین حالت معنوی را کاملاً احساس می‌کنند.

وی افزود: یادمان‌های شهدا به‌واقع زیارتگاه‌های مقدس ایران است و هرساله بر تعداد بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی جنوب و غرب افزوده می‌شود، اگر چشم دل را بازکنیم هنوز صدای شهدا را می‌توان در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنوب و غرب شنید.

اباذری با اشاره به نقش بندر امام خمینی (ره) در دفاع مقدس، عنوان کرد: بندر امام خمینی (ره) و حسینیه ثارالله این شهر که محل زیارت پنج شهید گمنام دفاع مقدس نیز هست، هرساله میزبان و محل اسکان و استراحت کاروان‌های راهیان نور است.

جانشین دانشگاه افسری امام حسین (ع) اضافه کرد: بندر امام خمینی (ره) نقش بسزایی در دفاع مقدس ایفا کرد و امروز نیز نزدیک‌ترین شهر به مناطق عملیاتی آبادان و خرمشهر است که خدمات شایانی را به کاروان‌های راهیان نور ارائه می‌دهد.

اباذری بابیان نقش و جایگاه خدمت‌رسانی به زائران شهدا، گفت: بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و همچنین خدمت به زائرین شهدا، کمتر از شهادت نیست.

https://biknews.ir/4283کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4283/بندر-امام-خمینی-ره-نقش-بسزایی-در-دفاع-م/کپی شد!