۲۰۰هزار نفر در ایام نوروز از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید کردند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، بندر تخصصی مواد فله با ظرفیت سالانه حدود ۵۵میلیون تن است که در سال گذشته، ۴۷ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری انجام داده که نسبت به مدت مشابه رشد ۳.۵ درصد داشته است.

وی در بازدیدی که از یک پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) داشت، عنوان کرد: پروژه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است، یکی از این پروژه‌ها ساخت سیلوهای مکانیزه برای نگهداری غلات وارداتی با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن که با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است. این پروژه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا پایان سال۹۷ به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص گردشگری و سفرهای دریایی، گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در این ایام با جذابیت‌های بنادر کشور که نقش مهمی در رونق اقتصادی کشور دارند آشنا شوند، این بازدیدها کمک شایانی به اشاعه فرهنگ دریایی و معرفی بندر امام خمینی(ره) به عنوان یک بندر راهبردی کشور در حمل و نقل و نگهداری کالا می‌کند.

وی با اشاره به اقبال خوب هموطنان به گردشگری دریایی در استان خوزستان، عنوان کرد: مسئولان بندری و شهری می‌بایست به بالا بردن ظرفیت گردشگری بنادر کمک کنند.

راستاد عنوان کرد: جاذبه‌های زیادی با توجه به مجاورت بندر امام خمینی(ره) و پارک ساحلی برای گردشگری وجود دارد، انتظار می‌رود امکانات گردشگری دریایی در بندر امام خمینی(ره)  بهبود پیدا کند و وضعیت مناسب‌تری داشته باشد.

وی در خصوص گردشگری رودخانه‌ای، اظهار داشت: به پیشنهاد استاندار می‌توانیم از آبادان به سمت اهواز تورهای گردشگری دریایی داشته باشیم، با راه اندازی این مسیر گام مهمی در حوزه گردشگری استان خوزستان برداشته می‌شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: برای گردشگری و سفرهای دریایی تمامی دستگاه‌های ذیربط سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولان باید وحدت رویه و هدف داشته باشند تا حداکثر ظرفیت های لازم برای گردشگری دریایی و رودخانه‌ای در سواحل و بنادر کشور فراهم شود.

وی با اشاره به بازدید ۲۰۰ هزار نفر از بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: در تعطیلات نوروز تاکنون ۲۰۰هزار نفر از بندر امام خمینی(ره) بازدید داشته‌اند و در سطح استان بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر از بنادر استان دیدن کرده‌اند.

راستاد با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای سازمان  بنادر و دریانوردی عنوان کرد: کارهای روبنایی و ایجاد ظرفیت‌ها در پس کرانه بنادر در حال اجراست و در بندر امام خمینی(ره) هم به دنبال توسعه دسترسی با افزایش عمق خور‌موسی جهت پذیرش کشتی‌های بزرگ خواهیم بود.

وی در خصوص ایجاد بسترهای گردشگری در بنادر و سواحل کشور گفت: استان هرمزگان نقش عمده‌ای در گردشگری و سفرهای دریایی دارد، برای اولین بار اسکله‌های شناور مخصوص گردشگری در ۹ نقطه استان هرمزگان و یک نقطه از استان بوشهر ساخته و نصب شده است. هر کدام از نقاط کشور که ظرفیت و تقاضا گردشگری داشته باشد اقدامات مشابه ایجاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: در سال گذشته ۱۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری داشته که نسبت به مدت مشابه با رشد ۷درصدی را شاهد بوده‌ایم. در تخلیه و بارگیری کانتینری ۳میلیون TEU داشته که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷درصد را در این بخش داشته‌ایم.

https://biknews.ir/4248کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4248/خوزستان-200هزار-نفر-در-ایام-نوروز-از-منطق/کپی شد!