سارقین به عنف دستگیر شدند/ نصب دوربین های مدار بسته به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، فرمانده انتظامی شهرستان بندرماهشهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۶ اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان ماهشهر در کشف جرائم سرقت ها ۱۶.۷درصد، کشف سرقت های خشن ۱۷۱درصد، تیراندازی کشف شده نسبت به وقوع ۴۲۳درصد، سرقت های مسلحانه ۱۷۵درصد، سرقت های به عنف ۳۷.۵درصد، کشف سلاح غیرمجاز ۱۲۸درصد و کشف مواد مخدر ۳.۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته است.

زبیدی با اشاره به سرقت های اخیر عنوان کرد: سارقین به عنف که تحت عنوان مسافرکش در شهرستان های ماهشهر، آبادان، خرمشهر و اهواز اقدام به سرقت کرده بودند در آبادان دستگیر شدند. اجرای ۳۱طرح پاکسازی تفرجگاه ها و سفرخانه های غیر مجاز در سال جاری انجام پذیرفت.

وی همچنین با اعلام کشف ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری گفت: ۱۲میلیارد ریال محموله های کلان کالای قاچاق در سال جاری کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به دستگیری در حوزه های مختلف، عنوان کرد: دستگیری و انهدام باند ۳نفره، کلاهبرداری و جاعل چک و اسناد دولتی، که به ۱۰فقره چک اعتراف کردند. دستگیری باند۴نفره سارق منازل که به ۵مورد فقره سرقت منازل اعتراف کردند. دستگیری باند ۵نفره سرقت موتور سیکلت که از آنها ۶۷دستگاه موتورسیکلت کشف گردید. دستگیری باند سارقین خودرو، که از ٌآنها دو دستگاه خودرو کشف گردید. دستگیری ۷ نفر مربوط به سرقت و کلاهبرداری جلوی عابر بانک ها، کشف و اقدام گردید. دستگیری ۲نفر کیف قاپ و سرقت به عنف که به ۳۰مورد سرقت اعتراف کردند.

زبیدی در خصوص کشف مواد مخدر، گفت: انهدام ۴باند خرید و فروش مواد مخدر در سطح شهرستان انجام شد و همچنین افزایش ۵.۳ درصدی دستگیری خورده فروشان مواد مخدر در سال جاری صورت پذیرفت.

وی با اشاره به افزایش ۲۳۹ درصدی جرائم اینترنتی اظهار کرد: در حوزه پلیس فتا، افزایش ۲۳۹درصدی جرائم اینترنتی و کشف ۲۳۴درصدی را در سال جاری داشته ایم.

جلیل زبیدی گفت: در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی،  ۷۰درصد کاهش تصادفات درون شهری و ۱۰درصدی حوادث جرحی، نسبت به سال گذشته داشته ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به حوادث چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: راهبرد نیروی انتظامی شهرستان در پایان سال، برخورد قانونی با کسانی است که با ایجاد رعب و وحشت باعث سلب آسایش مردم در چهارشنبه آخر سال می شوند، در همین راستا از ظرفیت اداره آموزش و پرورش، ائمه جماعت سطح شهرستان و پیامک های تبلیغاتی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جهت تمهیدات آخر سال استفاده شد.

وی  افزود: کلیه افراد هنجارشکن به اماکن عمومی و دولتی و برهم زنندگان امنیت تا پایان تعطیلات در بازداشت به سر می برند و همچنین خودروهای رانندگان متخلف تا آخر تعطیلات توقیف می شوند.

زبیدی در خصوص نصب دوربین های مداربسته بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: ۴۰۰میلیون تومان توسط مسئولین شهری بندر امام خمینی(ره) در سال جاری اختصاص داده شد و دوربین های مربوطه خریداری شده و همچنین شرکت مربوطه تعیین گردیده است اما از آنجایی که می بایست مرکز مانیتورینگ این دوربین ها، در مرکز فرماندهی شهرستان باشد نیاز به ۱.۵میلیارد تومان بودجه جهت کابل کشی فیبر نوری دارد که تاکنون تامین نشده است.

زبیدی در خصوص آزادی سریع متخلفین حمل سلاح های غیرمجاز و تیراندازی ها عنوان کرد: قاضی طبق قانون قرار وثیقه صادر می کند و اگر مجرم بتواند قرار صادر شده را تامین کند، قاضی حق بازداشت و یا زندانی کردن فرد را ندارد و البته این برای شهرستان ما جوابگو نیست و این قانون نمی تواند برخورد لازم را با دارندگان سلاح غیرمجاز داشته باشد.

جلیل زبیدی افزود: علاوه بر بحث فرهنگ سازی که باید جدی گرفته شود، آئین دادرسی حمل سلاح غیرمجاز باید توسط نمایندگان خوزستان و شخص نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، پیگیری و رفع گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر اضافه کرد: تقریبا تمامی عاملان تیراندازی، شهرهای بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) دستگیر شده و برخورد قانونی صورت گرفته است، در خصوص کشف جرائم تیراندازی و سرقت های عادی بهترین عملکرد را داشته ایم.

وی در خصوص تمهیدات انجام شده جهت ایام عید نوروز بیان داشت: عوامل انتظامی با کمک نیروهای امدادی و بسیج در تمامی پارک ها و محل اسکان مسافران نوروزی حضور فعال دارند وهمچنین دستورالعمل های لازم ابلاغ و جلساتی در این خصوص با مسئولین شهری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبر بندر امام خمینی(ره)، مبنی بر علت کمبود امکانات نیروی انتظامی در بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بخش باید دارای فرماندهی بخش باشد و در همین جهت، کلانتری۱۳ را در بندر امام خمینی(ره) اضافه کرده ایم اما اضافه کردن سایر امکانات از عهده شهرستان خارج است.

زبیدی اضافه کرد: در این خصوص مکاتباتی از طریق فرمانداری با وزارت کشور جهت افزایش توان یا اضافه کردن کلانتری برای بندر امام خمینی(ره) در حال رایزنی است.

وی در خصوص سرانجام پرونده شهادت دو مامور ناجا که در خرداد ماه سال ۹۵ در بندر امام خمینی(ره) به شهادت رسیدند بیان کرد: این موضوع از طریق قضایی امور حقوقی استان در حال طی کردن روال قانونی است.

زبیدی در خصوص علت تاخیر نیروی انتظامی از زمان تماس تا رسیدن ماموران به محل اعلام شده، عنوان کرد: حداکثر زمان دعوا ۵دقیقه و حداکثر زمان سرقت موتوری ۱۰ثانیه است و تا زمان رسیدن مامورین ما کاری از آنها بر نمی آید. البته در مواردی که مامورین حضور فعال و نزدیک به صحنه وقوع جرم داشته اند به موقع عمل کرده اند.

 

نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر | سرهنگ جلیل زبیدینشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر | سرهنگ جلیل زبیدی

https://biknews.ir/4116کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4116/سارقین-به-عنف-دستگیر-شدند-نصب-دوربین-ها/کپی شد!