برنامه ریزی برای ایجاد کریدور صادراتی در بندر امام خمینی(ره)

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در بازدید هیاتی از معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، گزارش مفصلی از برنامه ها، اهداف و وضعیت جاری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه کرد.
سید امید شهیدی نیا در بخشی از این جلسه، عمده برنامه های آینده این منطقه را متمرکز بر طرح توسعه دانست و ایجاد کریدور صادراتی را یکی از  برنامه های توسعه  آتی اعلام کرد.
وی این کریدور را تسهیل کننده مسیر و شتاب دهنده صادرات عنوان کرد و افزود: امیدواریم این کریدور پس از طی مراحلی و با همکاری سازمانهای مربوطه، ظرف چند ماه آینده به ثمر برسد.
شهیدی نیا خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه جهت مشارکت و حمایت بانک ها و سایر نهادهای مالی در طرح های سرمایه گذاری از طریق ارائه تسهیلات با نرخ مناسب یکی از اهداف ماست که سعی می کنیم با افزایش تعامل، زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در منطقه فراهم کنیم.
وی از عقد قراردادهای بلند مدت خوراک در منطقه برای توسعه سرمایه گذاری در صنایع پایین دست حمایت کرد و تاکید کرد: محصولات پتروشیمی از طریق بورس ارائه می شوند و این مسئله گاهی صنایع پایین دست را به خرید خوراک خود از بازار می کشاند و قیمت تمام شده آنها بالا می رود. امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که واحدهای پایین دست منطقه بتوانند از طریق همان مکانیسم بورس کالا ، اما با قراردادهای بند مدت خوراک مورد نیاز خود را از داخل منطقه تامین کنند./نیپنا

https://biknews.ir/3898کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3898/برنامه-ریزی-برای-ایجاد-کریدور-صارداتی/کپی شد!