مصوبات جلسات شورای اداری شهرستان برای بندر امام خمینی(ره) فقط در حد مصوبه بوده است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، رئیس شورای شورای شهر بندر امام خمینی(ره) در جلسه شورای اداری خطاب به اعضای شورای اداری شهرستان گفت: بندر امام خمینی(ره) شهری فاقد امکانات واعتبارات لازم جهت انجام پروژهای عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیرساختی است، مصوبات جلسات شورای اداری برای بندر امام خمینی(ره) فقط در حد مصوبه بوده است.
عبیداوی در خصوص وضعیت سیستم آب و فاضلاب عنوان کرد: اداره آبفا بندر امام خمینی(ره) از نظر اعتبارات بسیار وضعیت اسفناکی دارد خط آب بسیار قدیمی بوده و هر روز شاهد شکستگی لوله های آب در چندین کوچه وخیابان شهر هستیم.
وی ادامه داد: وضعیت فاضلاب هم وضعیت بسیار بدی دارد متاسفانه شبکه فاضلاب به صورت ناقص اجرا شده و شهر فاقد خطوط متصل به هم جهت دفع فاضلاب است، تلمبه خانه فاضلاب با دفع آب های سطحی مشترک است واداره آبفا امکانات لازم جهت لایروبی شبکه را ندارد.
عبیداوی افزود: شهر بندر امام خمینی(ره) نیاز به چهار یا پنج تلمبه خانه دیگر دارد که امروزه به وسیله منهول پمپ فاضلاب شهر به اطراف دفع میشود.
رئیس شورای شهر بندر امام خمینی(ره) با بی فایده خواندن شهرک صنعتی عنوان کرد: احداث شهرک های صنعتی در کنار شهرها موجب اشتغال وآبادانی و رونق اقتصادی شهرها میشود اما در بندر امام خمینی(ره) چنین نیست، شهرک صنعتی بندر امام خمینی(ره) هیچ سودی برای شهروندان ندارد شاغلین درآن از استان های دیگر هستند و تردد کامیون های حامل بار برای صنایع مستقر در آن شهرک موجب آسیب رسانی به زیرساخت های شهری شده است به طوری که هر روز تعمیرات شکستگی خط لوله بلوار آیت الله طالقانی برای ساعت ها موجب قطعی آب شبکه شهری می شود و این عملیات حداقل ۴ روز در هفته تکرار میشود و میتوان گفت بیشترین وقت اداره آبفا صرف تعمیرات آن خط میشود.
وی با اسفناک خواندن وضعیت شهرداری تصریح کرد: وضعیت شهرداری بسیار اسفناک است متاسفانه حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنلش نمی باشد درآمد امورمالیاتی بندر امام خمینی(ره) ۱۷ میلیارد تومان است اما کمتر از یک میلیارد به شهرداری اختصاص میدهند عادلانه نیست.
عبیداوی به وضعیت آموزش و پروش در بندر امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش وپرورش ما در بدترین شرایط به سر میبرد مدارس توان پرداخت قبوض آب وبرق را ندارند، چهار مدرسه داریم که از شروع عملیات ساختشان بیش از ۶ سال میگذرد ولی هنوز نیمه ساز هستند.
عضو شورای چهارم و پنجم عنوان کرد: حق بندر امام خمینی(ره) از آلایندگی صنایع بسیار ناچیز است و اصلا قابل قبول نیست، برای ارزش افزوده قانون داریم که براساس نرخ جمعیت تقسیم شود اما آلایندگی براساس محل استقرار صنایع آلاینده است بنابراین عادلانه نیست که آن قانون را هم برای آلایندگی وهم برای تخصیصات شورای راهبردی جاری کنند، از فرماندار و نماینده میخواهم که در این دو مورد تجدید نظر کنند.
وی تاکید کرد: وضعیت اشتغال نگران کننده است و هر روز بر تعداد بیکاران افزوده میشود؛ ساماندهی حاشیه شهر با دستان خالی امکان پذیر نیست؛ از تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی تشکر میکنم اما امنیت شهر نامطلوب است به فکر حل این مشکل باشیم.
عبیداوی تشکیل جلسات ویژه را در بندر امام خمینی(ره) خواستار شد و عنوان کرد: جوانان با استعداد در زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی داریم اما امکانات ما جوابگوی این جوانان نیست شرمنده مردم هستیم.
وی در پایان گفت: انتظار همکاری بیشتری از اداره کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) واداره کل گمرک ادارات کشتیرانی وشرکت های حمل ونقل داریم.

https://biknews.ir/3465کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3465/مصوبات-جلسات-شورای-اداری-شهرستان-برای/کپی شد!