۱۶ مهر سالروز نبرد با شیطان بزرگ {آمریکا} در خلیج فارس است/امروز نیروی دریایی سپاه یکی از بزرگترین قدرت های منطقه ای در دفاع از آبهای جمهوری اسلامی است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) در نشست خبری سردار بادین فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خبرنگاران مطرح شد: ۱۶ مهر سالروز نبرد با شیطان بزرگ {آمریکا} و شهادت جمعی از سرداران و دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی است.

وی ادامه داد: در اواخر دوران دفاع مقدس رزمندگان یک مقابله با بالگردها و رزم ناوهای آمریکا داشتند، درغروب روز ۱۶ مهر سال ۶۶ در اولین اقدام {آمریکایی ها} رادارهای جزیره را منهدم کردند به آنها اخطار داده شد که کارشان اشتباه بوده است که آمریکایی ها یکی از شناورهای {ایرانی} که در حال گشت زنی بود را مورد هدف قرار دادند.

فرمانده شمال خلیج فارس افزود: سردار شهید نادر مهدوی و رزمندگانی که با ایشان بودند به آمریکایی ها مهلت اقدام بعدی را ندادند و بالگرد رزمی MS16 آمریکایی را با موشک های دوش پرتاب مورد هدف قرار دادند. آمریکایی ها بعد از مشاهده توان نیروهای ایرانی اقدام به شلیک به دیگر شناورها کردند و تعدادی از رزمندگان ما در آن درگیری به شهادت رسیدند.

سردار بادین در تشریح نقش نیروی دریایی در مقابله با استکبار جهانی در دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس بارها رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آمریکا را شاهد بوده ایم.

وی افزود: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نوپا در دوران دفاع مقدس بود در جنگ نفتکش ها هر نفتکش جمهوری اسلامی که توسط رژیم بعث عراق مورد هدف قرار می گرفت ما هم یکی از کشتی ها یا نفتکش هایی که در شمال خلیج فارس تردد می کردند مورد هدف قرار می دادیم و عنوان شد اگر قرار است خلیج فارس نا امن باشد باید برای تمام کشورها نا امن باشد و اگر قرار است امن باشد باید برای تمام کشورها امن باشد.

سردار بادین با اشاره به شکست هیمنه آمریکا در خلیج فارس توسط شهید نادر مهدوی و همرزمانش تصریح کرد: یکی از بزرگترین نفتکش هایی که تحت پرچم آمریکا و با اسکورت ناوشکن ها در حال عبور از خلیج فارس بود توسط مین مورد هدف قرار گرفت، ما ثابت کردیم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می تواند با اینچنین موضوعات مقابله نماید.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: امروز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجربه دفاع مقدس و آموزش های ارزنده ای که به نیروهای جوان خود داده یکی از بزرگترین قدرت های منطقه ای در دفاع از آبهای جمهوری اسلامی می باشد.

سردار بادین با اشاره به نقش سپاه در محرومیت زدایی در کشور گفت: سیاست کلان سپاه محرومیت زدایی در تمام نقاط کشور است، بطور مثال در یکی از روستاهای شهر چمران ساخت مدرسه سه کلاسه در حال انجام است، در شهرک طالقانی ۱۲ کلاس جدید در جهت کمک به آموزش و پرورش ساخته شد و همچنین کمک هایی در ایام مختلف با همکاری اداره بهزیستی و کمیته امداد به نیازمندان اهدا می شود.

وی در پایان از موافقت فرماندهی سپاه با استفاده از جاذبه های گردشگری جزیره قمر در جهت رفاه و تفریح مردم شهرستان خبر داد و تصریح کرد: بنابر درخواست مسئولان شهرستان و موافقت فرماندهی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار بر ایجاد زیرساخت هایی در جزیره قمر همچون اسکله جهت پهلوگیری قایق تفریحی برای استفاده مردم شهرستان از قسمت هایی ازجزیره انجام شد، سپاه آمادگی خود را اعلام کرده است اما زیرساخت ها باید توسط مسئولان امر ایجاد شود.

https://biknews.ir/3297کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3297/16-مهر-سالروز-نبرد-با-شیطان-بزرگ-آمریکا-د/کپی شد!