مردم ماهشهر بدانند اگر بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود حق خودشان را ضایع کرده اند/بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) باید مستقل شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت الاسلام احمدی امام جمعه موقت بندر امام خمینی(ره) در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: مسئله حج بارها توسط دولت عربستان برای ایرانیان با مشکل مواجه شده است مانند سال ۱۹۸۷ که دست به کشتار وسیع حجاج و ایرانیان زدند، در سال های اخیر نیز بی کفایتی حکومت آل سعود را شاهد بوده ایم.

وی افزود: تجاوز به حجاج در فرودگاه جده و همچنین سقوط جرثقیل در اطراف مسجد الحرام و کشته شدن تعدادی دیگر نیز گواه بی کفایتی آل سعود است. اما فاجعه منا یکی از تلخ ترین حوادث حج است که در سال ۱۳۹۴ رخ داد و تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند.

احمدی خاطرنشان کرد: دولت عربستان در حج امسال متعهد شده است امنیت حجاج را تامین کند و توافقاتی نیز بین ایران و عربستان برای برگزاری حج انجام شده است و از لحاظ عقلایی جای نگرانی نیست.

امام جمعه موقت بندر امام خمینی(ره) با یادآوری ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان غیرت حفظ اسلام و میهن و ناموس ایرانی را داشتند، جنگیدند و جوانی خود را در این راه گذاشتند، شکنجه ها را تحمل کردند برخی از عزیزان در زیر شکنجه به شهادت رسیدند.

وی افزود: آزادگان شهدای زنده هستند و ما مدیون این آزادگان و ایثارگران هستیم.

احمدی با مهم برشمردن واقعه غدیر بر هر چه باشکوه تر برگزار کردن این عید اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: این عید در واقع عید ولایت است و هرچه داریم از ولایت اهل بیت علیه السلام است، مراکز فرهنگی مساجد و حسینیه ها با همکاری و همدلی یکدیگر این عید را گرامی بدارند.

امام جمعه موقت بندر امام خمینی(ره) عمده مشکلات شهر را در مستقل نبودن و شهرستان نشدن بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: در بخش های مختلف دچار مشکلات عدیده هستیم و هرچه به مسئولین شهرستان و استان و حتی کشور برای رفع مشکلات مراجعه می کنیم پاسخ میدهند به علت تبدیل نشدن از بخش به شهرستان نمی توانیم امکانات بیشتری را در اختیار قرار بدهیم.

وی افزود: بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) باید مستقل شود، در بخش امنیت و نیروی انتظامی مشکل داریم و تامین امنیت با امکانات موجود در شهر بسیار دشوار است.

خطیب جمعه با تاکید بر شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره) افزود: مستقل شدن بندر امام خمینی(ره) به نفع شهرهای مجاور است و امکانات را افزایش می دهد مردم ماهشهر بدانند اگر بندر امام خمینی(ره) شهرستان نشود حق خودشان را ضایع کرده اند، یک بیمارستان حاجیه نرگس در ماهشهر است و باید پاسخگوی ماهشهر، بندر امام خمینی(ره) و حتی هندیجان باشد.

https://biknews.ir/3089کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3089/مردم-ماهشهر-بدانند-اگر-بندر-امام-خمینی/کپی شد!