اعترافات تکان دهنده مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به اشتباهات مدیریتی

به گزار خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از اهواز نوین، محمدرضا شمسایی مدیرکل سازمان اب و برق خوزستان در روزهای اخیر طی صحبتهایی که بیشتر به اعترافاتی تکان دهنده برای مردم خوزستان شباهت دارد از مواردی رونمایی می کند که خواندن آنها تنها گوشه هایی از فجایع زیست محیطی خوزستان را بیان می کند.

شمسایی مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان به صراحت عنوان کرده آب شرب خوزستان مناسب شرب نیست.

شمسایی می گوید: صادقانه این است که نه ما و نه جهاد کشاورزی در زمان اجرای شبکه های زهکشی توجهی به مساله زهاب آنها نکردیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در گذشته کمتر به ضرورت های حفظ اکوسیستم های موجود در استان و رودخانه ها پرداخته شده اظهار کرد: باید توانایی پذیرش اشتباهات گذشته را داشته باشیم و آنها را اصلاح کنیم اگر چه بسیاری از افراد از بیان واقعیات واهمه دارند و بیشتر جنبه های منفی قضیه و تضعیف دستگاه را برداشت می کنند؛ اما باید حرف حق را در هر شرایطی زد.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که هم وزارت نیرو و سازمان محیط زیست و هم جهاد کشاورزی اشتباهات قابل توجهی را مرتکب شده اند بنابراین همه باید بپذیریم که اشتباهاتی مرتکب شده ایم.

شمسایی با بیان اینکه در جهان نباید بیش از ۴۰ درصد منابع آبی قابل استحصال مصرف شود، تاکید کرد: ما برای استفاده از ۹۰ درصد منابع آبی خود برنامه ریزی کرده بودیم که بیش از دو برابر استانداردهای بین المللی است و فکر نکردیم که با این کار چه بلایی بر سر محیط طبیعی می آوریم.

این مقام ارشد اب و برق استان درباره ریزگردهای خوزستان می گوید : اگر اراضی خشک کشور و خوزستان به این اندازه نبود، قطعا میزان گرد و غبار کمتر از حالا بود؛ زیرا این اراضی در سال های گذشته به زیر آب می رفت و بوته زارها مانع شکل گیری گرد و غبار می شد.

جالب است بدانید اقای مدیر در حالی از اشتباهات گذشته یاد می کند که وی یکی از مدیران قدیمی صنعت آب استان به شمار می آید که پیش از این یک دوره مدیریت ۱۱ ساله (۸۴-۷۳) را در سازمان آب و برق عهده دار بوده و مجددا نیز از سال ۹۲ مدیرعامل این سازمان شد و در ۴ سال اخیر در کلید خوردن طرح های انتقال اب خوزستان بجای اعتراض بنا به مصلحت از موضع سکوت برخورد داشته و اکنون از بحران آب استان سخن میگوید.

https://biknews.ir/3086کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3086/اعترافات-تکان-دهنده-مدیرعامل-سازمان-آ/کپی شد!