گفتگوی خبر بندر امام خمینی(ره) با ریاست اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره)

بنده “سجاد ولی پور” مسئول اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) می باشم ، دارای “مدرک لیسانس مدیریت ادارات ورزشی” و مدت ۵ سال است که در اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) مشغول به خدمت می باشم.
ریاست اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) در خصوص هیئت های ورزشی بندر امام خمینی(ره) بیان فرمودند: در حال حاضر اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره)، ۲۵ هیئت ورزشی دارد که ۲۲ هیئت فعال هستند ۴ هیئت نیز تازه تاسیس و نیمه فعال هستند.

ولی پور یادآور شد: استعداد و مدال آوری بیشتر در رشته های رزمی است.
همچنین تصریح نمودند : رشته های ورزشی فعال در بندر امام خمینی(ره) که به صورت مداوم مدال آوری داشته اند رشته های رزمی از قبیل ووشو، کاراته، رزم آوران ، بوکس ، تکواندو و جودو هستند ، همچنین علاوه بر رشته های رزمی کشتی بندر امام خمینی(ره) نیز از رشته های مدال آور است.
وی با اشاره به اهمیت فوتبال اظهار داشت: هیئت فوتبال بندر امام خمینی(ره) از هیئت های فعال و در استان حرفی برای گفتن دارد ، در حال حاضر ۱۰ باشگاه فوتبال رسمی، دارای مجوز در سطح بندر امام خمینی(ره) وجود دارد.
ایشان در خصوص ورزش بانوان بیان داشتند: در تمام ۲۰ رشته ورزشی که عمدتا رزمی هستند بانوان فعال می باشند. رشته های نظیر شنا، نجات غریق، ژیمناستیک، کوهنوردی و بدنسازی که بانوان بندر امام خمینی(ره) دارای مدال های استانی و کشوری می باشند.
ولی پور ریاست اداره ورزش و جوانان بندر امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم وجود زیرساخت ورزشی برای میزبانی مسابقات بیان داشت: تا سال گذشته بندر امام خمینی(ره) فاقد خوابگاه ورزشی بود ، عدم وجود خوابگاه ورزشی امکان میزبانی را از بندرامام خمینی(ره) سلب کرده بود که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده، خوابگاهی با گنجایش ۱۵۰ نفر استاندارد در سه طبقه و با امکانات بسیار عالی و استاندارد از طریق شورای راهبردی شهرستان و پیمانکاری شرکت عملیات غیر صنعتی ، احداث گردیده که ان شاء الله در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
همچنین یاد آور شدند: سالن ورزش های رزمی نیمه کاره بود که این سالن هم به اتمام رسید و تجهیز آن از طریق شورای راهبردی شهرستان و پیمانکاری شرکت عملیات غیر صنعتی انجام پذیرفت ، سالن وزنه برداری نیز راه اندازی شده و علاقه مندان به این رشته در حال فعالیت هستند.
جایگاه تماشاگران، ورزشگاه تختی نیز  از محل “ماده ۱۸۰” تصویب و تامین منابع شده که در حال اتمام است و ان شاء الله  در دهه فجر امسال افتتاح می گردد.
ایشان در خصوص قراردادن مسئولین غیر ورزشی در راس هیئت های ورزشی عنوان کرد: تاکنون اداره ورزش و جوانان به دلیل بودجه ناچیز، مجبور به استفاده از مسئولین در هیئت های ورزشی با هدف جذب اعتبار برای رشته های ورزشی بوده است، اما سعی می کنیم که دیگر از مسئولین غیر ورزشی، در راس هیئت های ورزشی استفاده نشود زیرا حاشیه ها و سیاسی کاری هایی در این موارد شاهد بوده ایم.
ریاست اداره ورزش و جوانان بودجه این اداره را ناچیز عنوان نمود و اظهار داشت: بودجه دولتی ما در حد صفر است و عملا از سوی اداره ورزش و جوانان مبلغی اختصاص داده نمی شود و برای تامین بودجه از شرکت ها و نهادها جذب سرمایه انجام می شود و لازم است از شرکت ها و نهادها علی الخصوص شهرداری بندر امام خمینی(ره)، تشکر کنم ، ولی انتظار داریم از مسئولین و خصوصا شهرداری بندرامام خمینی(ره) در تخصیص و تقسیم بودجه با اداره ورزش و جوانان، هماهنگی لازم به عمل آورند. اداره ورزش و جوانان، عدالت را در تخصیص بودجه ای که از سوی “کمیسیون ورزش” شورای اسلامی شهر صورت می پذیرد، خواستار است. زیرا متولی و مسئول ورزش بندرامام خمینی(ره)، اداره ورزش و جوانان است و از میزان فعالیت هیئت های ورزشی مطلع است و در تخصیص بودجه و منابع می تواند کمک زیادی را در اجرای عدالت به هیئت های ورزشی، صورت بدهد.

 

ایشان ادامه داد : متاسفانه شاهد هستیم هیئت هایی که ارتباط بیشتری با مسئولین امر دارند تخصیص بودجه و کمک بیشتری دریافت می کنند اما هیئت هایی که فعالیت بیشتری داشته و مستحق هستند ولی ارتباط کمتری با مسئولین شهری دارند، از کمک کمتری برخوردار می شوند. لذا از نهادها، شرکت ها، علی الخصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری تقاضا داریم، تدبیری اندیشیده شود و از اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش و جوانان نیز در کمیسیون ورزش دعوت شود تا در تقسیم بودجه و امکانات به هیئت های ورزشی نظارت لازم را داشته باشد./پایان

 

 

  • ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه در راستای تحقق اصل چهل و هشتم (۴۸) قانون اساسی، سیاستهای کلی و جهت حصول به اهداف چشم‌انداز و به ‌منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستانهای با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه در بخشهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل ۱۰ درصد به سطح یادشده نزدیک شود.
    در این راستا معادل دو درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیفهای مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار متولیان قرار می‌گیرد تا در راستای تحقق اهداف فوق توزیع و هزینه شود.
https://biknews.ir/2303کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2303/مصاحبه-خبر-بندر-امام-خمینیره-با-ریاست/کپی شد!