بازسازی تجهیزات استراتژیک بندرامام خمینی(ره)به دست سازندگان داخلی کشور

به گزارش خبر بندرامام خمینی(ره) به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ، سرپرست واحد فنی و نگهداری با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فنی و نگهداری این اداره کل برای حفظ آماده بکاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری بندری و کسب رضایتمندی مشتریان و صاحبان کالا اظهار داشت: پس از بررسی تقاضاهای بهره برداران برای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات استراتژیک از جمله جرثقیل های ۵۰۰ تنی و برج های مکنده غلات، بازسازی و ساخت برخی از قطعات  مهم آنها  با بهره گیری از توان تأمین کنندگان داخلی، ضمن اتکاء بر توان بومی در دستور کار قرار گرفت.

ساخت جعبه دنده  و متعلقات  اصلی جرثقیل های استراتژیک

مهندس رضا زاده در تشریح این موضوع بیان داشت: ساخت جعبه دنده(گیربکس) اصلی جرثقیل های لیبهرLHM ۵۰۰ و بازسازی کامل لگ افقی و عمودی آنلودرهای مکانیکی به سفارش شرکت راهبر پایانه اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات به دو شرکت تأمین کننده توانمند داخلی از جمله ی اهم این اقدامات به شمار می رود.

ایشان در ادامه افزود: در جریان این بازسازی که با ساخت بدنه کانوایر های زنجیری و لینک های مرتبط بوده است، بهینه سازی لازم نیز در رابطه با ایجاد مسیر تردد و دسترسی به آنها صورت پذیرفت.

مهندس رضازاده همچنین ساخت جک استقرار جرثقیل های لیبهر LHM ۵۰۰ و ساخت قرقره های بوم جرثقیل های لیبهرLHM ۵۰۰ را از جمله اقدامات مهمی برشمرد که با مشارکت توان و منابع داخلی در این مجتمع بزرگ بندری صورت پذیرفته است.

 ساخت جک هیدرولیکی جرثقیل ۱۴۰ تنی

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت جک هیدرولیکی جرثقیل ۱۴۰ تنی (ویژه تخلیه و بارگیری محموله های سنگین) با اتکاء بر توان صنایع داخلی در این حجم و ابعاد، برای نخستین بار در بنادر کشور صورت می پذیرد، اظهار داشت: تمامی مراحل ساخت این قطعه، تحت نظارت کارشناسان فنی و بازرسی های منظم بر روند ساخت آن صورت پذیرفته است که موجب تضمین کیفیت نهایی و کارایی آن می گردد.

مهندس رضا زاده، تقویت صنایع داخلی، کاهش وابستگی به کشورهای سازنده ی این نوع تجهیزات و  همچنین کاهش خروج ارز را از اهم مزیت های انجام این پروژه برشمرد.

https://biknews.ir/2241کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2241/بازسازی-تجهیزات-استراتژیک-بندرامام-خ/کپی شد!