پیگیری اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه فاضلاب بندرامام خمینی(ره)

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با توجه دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خوزستان گفت: جهت تکمیل نهایی فاضلاب شهر بندرماهشهر ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای شهر بندرامام‌خمینی(ره) ۸۰۰ میلیارد تومان، برآورد هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، فریدون بندری شامگاه چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه رئیس جمهور در دوره نخست به ۳ استان سفر کردند، اظهار کرد: دور نخست سفر رییس جمهور به خوزستان، سرزده بود و مسائل استان به صورت کلان و در سطح اداره‌های کل انجام شد.

وی افزود: در دور نخست سفر رئیس جمهور به خوزستان ۷۰ مصوبه در حوزه زیرساختی، فرهنگی، عمرانی و… به تصویب رسید.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه فاضلاب مساله اصلی منطقه است، بیان کرد: جهت تکمیل نهایی فاضلاب شهر بندرماهشهر ۱۲۰۰ میلیارد تومان و برای شهر بندرامام‌خمینی(ره) ۸۰۰ میلیارد تومان، برآورد هزینه شده است.

وی افزود: در دور نخست رییس جمهور به استان خوزستان، ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به فاضلاب بندرماهشهر و ۳۰۰ میلیارد تومان به بندر امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده بود.

نماینده عالی دولت درباره علت تکمیل نشدن پروژه‌های فاضلاب بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: پرداخت‌های لازم مالی به پیمانکار سبب تکمیل نشدن پروژه‌های بندرماهشهر و بندرامام خمینی(ره) شد و در دور جدید سفر رئیس جمهور، پیگیری‌های لازم برای اختصاص منابع مالی تعیین شده هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره فاضلاب شهری شهر شهید چمران گفت: شهر شهید چمران ردیف بودجه برای طرح فاضلاب شهری ندارد و پیگیر اختصاص ردیف بودجه لازم هستیم.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی در هفته دولت در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، که در این پروژه شبکه‌های آبی و زیرساخت روستایی ۴۵ روستا از ۶۵ روستای بخش مرکزی، تعویض می‌شود.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده دو وزیر کار و مسکن به شهرستان سفر می‌کنند.

بندری با اشاره به سفر وزیر مسکن، راه و شهرسازی به شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) بیان داشت: به غیر از پروژه‌های ملی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، ۱۱ طرح پیشنهادی در سطح کلان منطقه توسط فرمانداری و نماینده مجلس تهیه شده است که با سفر وزیر، تصویب نهایی آنها انجام می‌شود.

وی درباره سفر روز چهارشنبه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار کرد: بازدید از پتروشیمی امیرکبیر و دیدار با کارگران، کلنگ‌زنی پروژه کلر آلکالی پتروشیمی غدیر و رفع موانع پروژه پترو الفین شرکت فن‌آوران پیگیری و انجام شد.

فرماندار درباره مراکز درمانی تامین اجتماعی در شهرستان بندرماهشهر، گفت: با توجه به جامعه آماری ۱۰۱ هزار نفری بیمه تامین اجتماعی در منطقه، پیگیری‌ لازم برای بازسازی درمانگاه تامین اجتماعی ناحیه صنعتی، تجهیز بیمارستان امام موسی کاظم(ع) ماهشهر و درمانگاه تامین اجتماعی بندرامام خمینی(ره)، از وزیر کار برای رفع مشکلات این مراکز درمانی انجام شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرماهشهر با اشاره به اینکه سهم شرکت‌های پتروشیمی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۱۶ درصد است گفت: وزیر در این سفر، مشارکت جهت تکمیل پروژه تعریض و ایمن‌سازی پرترافیک‌ترین جاده استان خوزستان در محور بندرامام خمینی(ره) به بندرماهشهر از محل منابع مسئولیت‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دادند.

گزارش از رضا ولایتی

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14973کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14973/اختصاص-اعتبار-۸۰۰-میلیارد-تومانی-برای/کپی شد!